۸ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۲۲

مراسم تجلیل از خانواده شهدای ۱۰ دی در ورامین برگزار شد

مراسم تجلیل از خانواده شهدای ۱۰ دی در ورامین برگزار شد

ورامین- مراسم تجلیل از خانواده شهدای ۱۰ دی سال ۵۷ و شهدای فرهنگی در ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه و در آستانه ۱۰ دی، سالروز شهادت شهیدان کریمی، میرزایی، شیرازی، گلعباسی و سهم الدینی در سال ۱۳۵۷ مراسم تجلیل از خانواده این شهدا و شهدای فرهنگی با حضور امام جمعه موقت ورامین، امام جمعه منطقه خیرآباد، مدیر آموزش و پرورش مقطع ابتدایی شهرستان‌های استان تهران، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ورامین، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این مراسم با اشاره به نقش بارز شهدا در تحقق اهداف انقلاب اسلامی گفت: ۱۰ دی ورامین روز تاریخی شهادت انقلابیون دشت ورامین پس از خرداد سال ۱۳۴۲ است و این روز در تاریخ این منطقه ماندگار شد.

محمودی ادامه داد: در آن روز چند نسل در کنار یکدیگر بودند و بزرگداشت این روز فریضه است و سرمایه ما است، دبیران تاریخ در مناسبت‌ها برای عزیزان دانش آموز این موارد را تبیین و شکل گیری این جریان را گوشزد کنند و دانش آموزان از رخدادهای ماندگاری مانند خرداد سال ۴۲ و ۱۰ دی سال ۵۷ باخبر باشند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اثر گذاری شهادت‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی بیان داشت: بسیاری خون خود را فدا کردند تا ما در امنیت و در سایه اهل بیت (ع) زندگی کنیم، جوانان فریب الگوهای غربی نخورند ما حاج قاسم‌ها و شهیدان ده دی را در الگو گیری داریم و جریان سازی این حقیقت با مدرسه است که نقش محوری دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به یوم الله ۹ اشاره کرد و گفت: روزهای الهی مانند ۹ دی باید گرامی داشته شود در این روز فتنه گران قصد براندازی نظام را داشتند و دشمن تمام توان خود را به کار بست تا موفق شود اما در معادله حضور مردم دچار اشتباه شد.

کد خبر 5387450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha