۸ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۸

رئیس امور قرآنی تبلیغات گلستان خبرداد؛

آغاز محافل کاروان قرآنی سردار دل ها در گلستان

آغاز محافل کاروان قرآنی سردار دل ها در گلستان

گرگان- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری کاروان قرآنی سردار دل ها به مناسبت یوم الله ۹ دی، شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه خبرداد.

سید مصطفی حسینی واعظ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت یوم الله ۹ دی و دهه بصیرت، شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام شهادت حضرت زهرا (س) سلسله محافل انس با قرآن کریم تحت عنوان «کاروان قرآنی سردار دل ها» در استان گلستان آغاز شد.

وی افزود: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه یکی از کارهای لازم در کشور رواج جلسات تلاوت و استماع قرآنی کریم است و با هدف اُنس با قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی، طرح «کاروان قرآنی سردار دل ها» در مناطق شیعه و سنی نشین استان گلستان با شعار «قرآن، مکتب و سبک زندگی حاج قاسم» یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از چهارشنبه (هشت دی ماه) آغاز شده و تا ۱۷ دی ماه بیش از ۲۲ ویژه برنامه قرآنی را تقدیم عاشقان و شیفتگان کلام وحی خواهد کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح نورانی در ایام یوم الله ۹ دی و دهه بصیرت، شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام شهادت حضرت زهرا (س) و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت (ع) گلستان و جبهه فعالان قرآنی گلستان در قالب محافل پرشکوه اُنس با قرآن کریم در سراسر استان گلستان برنامه ریزی شده است.

حسینی واعظ ادامه داد: یکی از ویژگی های این طرح حضور و تلاوت قهرمان قرآنی کشور و استان گلستان، امیرحسین رحمتی، نفر اول مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام و نفر اول چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از نکات مثبت و ویژه این طرح می توان به استفاده از ظرفیت های بومی استان از جمله قاریان و حافظان ممتاز استانی شیعه و سنی، گروه های تواشیح و مدیحه سرایی و مفسرین و اساتید سبک زندگی قرآنی ممتاز استان گلستان اشاره کرد.

وی افزود: اهدای کمک هزینه سفر مشهد مقدس و جوایز نفیس به قید قرعه به حاضرین در محافل، پذیرایی، از دیگر برنامه های «کاروان قرآنی سردار دل ها» در سراسر گلستان است.

کد خبر 5387596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha