۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶

مهر گزارش می‌دهد؛

خیز بلند مردم برای پاسداری از نظام در ۹ دی/همه خودجوش آمدند

خیز بلند مردم برای پاسداری از نظام در ۹ دی/همه خودجوش آمدند

اصفهان- مردم اصفهان در ۹ دی ماه به صورت خودجوش باردیگر پای انقلاب ایستادند و با این اقدام خیز بلندی را برای پاسداری از انقلاب برداشتند.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: انتخابات به عنوان مهمترین عرصه برای تجلی سیاسی هر کشوری است که در سال ۸۸ با توطئه تقلب در انتخابات مسیر آن به دست بیگانگان افتاد تا مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهند. در حالی که این فتنه با هوشیاری مردم نسبت به تغییر جهت شعارها و عکس‌العمل‌های معترضان خنثی شد و حماسه‌ای دیگر در دفاع از نظام و انقلاب با تعبیر یوم‌الله رقم زدند.

محسن نصری، استاد و پژوهشگر علوم سیاسی برای مشخص شدن چرایی و چگونگی پدید آمدن ۹ دی و زوایای آن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: مردم اصفهان و برخی از شهرها ۸ دی و یک روز زودتر به صحنه آمدند؛ در واقع زمانی که مردم ما در طول ۸ ماه از انتخابات خرداد دیدند که برخی به نام تقلب در انتخابات بدون مدرک، شروع به آشوب کشیدن کشور کردند و جریان به دست بیگانگان و کشورهای غربی مانند آمریکا و اروپا حمایت می‌شود و به نام اعتراض به انتخابات به ستاد اقامه نماز در اصفهان و سایر مراکز دینی حمله کردند و حتی عکس امام (ره) را آتش زدند، به صحنه آمدند.

وی ادامه می‌دهد: فتنه‌گران شعار سر می‌دادند که «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» و روز قدس که در ماه رمضان است شیشه آب به دست در ملأ عام روزه خواری می‌کردند و شعار به نفع رژیم صهیونیست و آمریکا سر می‌دادند؛ حتی روز عاشورا به ساحت مقدس سید الشهدا اهانت کردند که اینجا دیگر مردم به جوش آمدند و متوجه شدند که مسئله انتخابات نیست و این موضوع را بهانه‌ای برای دشمنی با انقلاب و اسلام کرده‌اند.

حماسه‌ای از جنس راهپیمایی سال ۵۷

نصری با اشاره به اینکه بعد از جنایت روز عاشورا مردم به صورت خودجوش به میدان آمدند، می‌گوید: بدون اینکه شورای هماهنگی تبلیغات و یا جای دیگری دعوت کند مردم متوجه این ضرورت شدند که باید بعد از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی حماسه بزرگ دیگری در دفاع از انقلاب و اسلام را رقم بزنند.

وی خاطر نشان می‌کند: نکته جالب ماجرا این بود که این مردمی که در راهپیمایی آمدند از همه اقشار بودند و گویی راهپیمایی بهمن سال ۵۷ دوباره پدید آمده بود. از طرفی دیگر طرفداران هر چهار نامزد انتخاباتی بدون عکس هیچکدام از آنها به میدان آمدند، پلاکاردهایی به دست داشتند که از حمایت موسوی عذرخواهی می‌کنند.؛ به دلیل اینکه مردم مبنای فتنه را آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانستند، مانند راهپیمایی ۵۷ هم استکبارستیزان و هم ولایتمداران و اسلام‌گرایانه شعار می‌دادند و به همین خاطر روز ۹ دی به تعبیر رهبر معظم انقلاب یوم الله است.

جمع شدن سفره فتنه با سیل خروشان مردم

این استاد و پژوهشگر علوم دینی و سیاسی با بیان اینکه سیل خروشان مردم سفره فتنه را جمع کرد، می‌گوید: فتنه‌گران آمده بودند که ملت و انقلاب و استقلال را از ما بگیرند و سلطه انگلیس و آمریکا را بیشتر کنند.

وی در خصوص پیش بینی آینده و وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور می‌گوید: قرآن مجید می‌فرماید سرنوشت هر قوم به دست خودشان و از درون آنهاست بنابراین در آینده اگر مردم مواضع انقلاب را مانند تشییع حاج قاسم نشان دهند و پایبند باشند بسیاری از مشکلات قابل حل است.

لزوم پایبندی به اصول انقلابی و مطالبه‌گری در عرصه سیاسی

نصری تصریح می‌کند: در عرصه سیاسی باید به اصول و مبنای انقلابی توجه کرد و اجازه ندهیم در اصول خدشه‌ای وارد شود زیرا اصول ما در واقع قرآن و اسلام ناب پیامبر، حاکمیت و جمهوری اسلامی، رهبر انقلاب، استقلال و مقاومت در مقابل دشمنان است و اگر این اصول را بپذیریم اختلافات سلیقه‌ای که طبیعی هم هست کمرنگ می‌شود.

وی معتقد است که در دین ما به امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده که این به معنای مطالبه‌گری است؛ البته ماه در هر جایگاهی که قرار داریم باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و تقصیر را تنها گردن دیگران نیاندازیم، باید قدمی برداریم و هرکس به سهم خودش مطالبه‌گری کند.

این استاد دانشگاه در خصوص مشکلات دولت هم می‌گوید گرچه نمی‌تواند دولت مشکلات دولت قبل را سریع حل کند اما آنچه که مهم است باید روند، روندی پیشرفتی و رو به حل باشد.

خنثی شدن فتنه جدایی مردم از انقلاب به دست خود مردم

حجت اسلام احمد سالک به عنوان عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان حماسه ۹ دی را برگ زرین انقلاب به تبع حاکمیت دینی و جمهوری اسلامی می‌داند و به خبرنگار مهر می‌گوید: تمام تلاش دشمن این بود که مردم را از انقلاب و اندیشه‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب جدا کند که خوشبختانه این توطئه به دست خود مردم و با حضور در راهپیمایی علیه دشمن خنثی شد.

وی معتقد است که اتفاقات و فتنه‌های سال ۸۸ باعث شد که مردم به بصیرت دینی و سیاسی دست پیدا کنند و هوشمندانه در مقابل فتنه‌ها بایستند که به دشمن نشان دهند مردم پشت انقلاب و نظام را خالی نخواهند کرد، همانطور که جلوه‌ای از آن را در تشییع حاج قاسم شاهد بودیم.

در حالی که شرکت چشم‌گیر مردم در انتخابات نویدبخش شکل‌گیری فضایی آرام برای جامعه بود تا با قوت بیشتر به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخته شود، اعتراض به نتیجه انتخابات و طرح شایعه تقلب و موضع‌گیری غیر شفاف و دوپهلوی برخی نخبگان سیاسی باعث فضایی متشنج شد که از آن با عنوان فتنه یاد می‌کنند. اما ملت ایران در پاسخ به گستاخی فتنه گران، حماسه نه دی را آفریدند و نقطه پایانی بر هشت ماه آشوب و بلوا فتنه‌گران گذاشتند.

کد خبر 5387763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha