۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸

امام جمعه آمل:

بصیرت و آتش به اختیاری از خصوصیات ملت ایران است

 بصیرت و آتش به اختیاری از خصوصیات ملت ایران است

آمل- امام جمعه آمل، بصیرت، آتش به اختیار و حضور آگاهانه درصحنه‌های مختلف کشور را از خصوصیات ملت ایران دانست وگفت: افراد وگروه هایی که درجریان فتنه سال ۸۸ سکوت کردند فرقی با فتنه گران ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی ظهر پنجشنبه در مراسم شهرستانی گرامیداشت ۹ دی در مصلای آمل افزود: متأسفانه عده‌ای خواص با همراهی برخی افراد ساده لوح داخلی که توسط دشمنان قسم خورده نظام حمایت می‌شدند، با شعار و دفاع از تقلب در انتخابات سالم سال ۸۸ و برهم زدن نظم عمومی و امنیتی کشور شعار «نه لبنان و نه غزه، جانم فدای ایران» سر می‌دادند، در حالی که توجه به ارزش‌های و موقعیت خاص این کشور نداشتند.

وی با بیان اینکه اولین کسی که به حق طلبی امام علی (ع) به پا خواست، حضرت فاطمه بود و این داستان تا به این هم به عنوان یک الگوی خاص ولایت پذیری ادامه دارد، گفت، خواص در کشور ما در فتنه سال ۸۸ سکوت کردند و آنها با قوم بنی ثقیفه که برای خلافت بعد از پیامبر اکرم (ص) نفاق و تفرقه کردند، چه فرقی داشتند،؟ آنها بعد از ۱۴۰۰ سال با رنگ و لباس دیگری به میدان آمدند.

امام جمعه آمل در ادامه با بیان اینکه قدرت در ایران اسلامی، پشتوانه عظیم مردمی و ولایت مطلقه فقیه است، گفت، مردم ما با تبعیت از رهبری که نه یک گام جلوتر و نه یک گام عقب تر عمل کردند، فتنه شوم سال ۸۸ را در هم پیچیدند تا فتنه‌های بعدی در کشور ادامه دار نشود.

حجت الاسلام مرتضوی با طرح این پرسش که در فتنه ۸۸ چه کسانی پیروز میدان شد، پاسخ داد: همه دیدند که خواص که سکوت کردند و قدرت کشور را به چالش ببرند.

وی ادامه داد: همین افراد خواص متأسفانه اکنون توان دیدن پیشرفت‌ها و قدرت‌های بی‌بدیل این کشور را در منطقه ندارند و همین‌ها بعضی قدرت‌ها به ضعف و یاس تبدیل می‌کنند.

امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه همه کسانی که در مسیر دین داری و ولایت حرکت می‌کنند، از صدر اسلام تا به الان پیروز و فاتح هر میدانی بودند، گفت، در فتنه ۸۸ آنچنان این مردم نسخه استکبار و عمال داخلی آنها را پیچیدند که کارنامه ننگ دیگری بر پیکره آنها نقش بست.

حجت الاسلام مرتضوی گفت، ضروری است که همه ما باید دشمن شناس خوبی باشیم، آنچه داریم که عزت ما هست وو ما را در رسیدن به هدف نهایی کشور رهنمون می‌کند، پایبند وثابت قدم باشیم.

کد خبر 5387960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha