۱۰ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقویت جریان فتنه شناسی در جامعه/ کشاورزی مازندران سنتی مانده است

تقویت جریان فتنه شناسی در جامعه/ کشاورزی مازندران سنتی مانده است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران ولایتمداری و تبعیت از ولایت را درس فاطمیه دانست و خواستار تقویت فتنه شناسی در جامعه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر داشتن تقوای و پرهیز از گناه، ترک امر به معروف و نهی از منکر را گناه دانست و گفت: انسان با تقوا از گناه پرهیز می‌کند و اگر با تقوا باشیم، امر به معروف و نهی از منکر تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: همه کارها اعم از جهاد مقابل امر به معروف و نهی از منکر شبیه قطره برابر دریا است.

وی با اشاره به فرمایش سردار سلیمانی مبنی براینکه برای نجات اسلام، خیمه ولایت را رها نکنیم، گفت: ولایت موجود در کشور به همه مظلومان جهان امید می‌دهد و منافع مستکبران جهان را به خطر انداخته است.

آیت الله لائینی با گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) این مناسبت را تسلیت گفت و افزود: از مهمترین درس‌های حضرت فاطمه، درس ولایتمداری و تبعیت از ولایت است و در مقابل حضرت علی (ع) به عنوان یک افسر رشید به دفاع پرداخت و این بزرگترین درس به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از حضور باشکوه مردم در سالروز حماسه ۹ دی آن را نشانه بصیرت و ولایت مداری مردم بزرگوار دانست و گفت: باید این درس را همچنان ادامه دهیم، زیرا فتنه تمام شدنی و یا کوچه و خیابانی نیست و باید فتنه شناسی را تقویت کنیم.

امام جمعه ساری حضور در میدان را برای دفاع مقابل فتنه‌ها را ضروری دانست و گفت: شناختن فتنه‌های خاموش و مقاومت برابر آنها مهم و ضروری است.

وی نقش رهبری را در خنثی کردن فتنه ۸۸ مهم برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری در جامعه پدری و قیادت کردند و با حضور و حماسه آفرینی مردم و پشتیبانی از ولایت، بساط فتنه جمع شد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید براینکه قانون گرایی باید در بین ما به فرهنگ تبدیل شود، گفت: اکنون نیز به جهاد تبیین نیاز داریم و باید اعترافات عوامل فتنه از رسانه‌ها پخش و منتشر شود تا مردم بدانند پشت این شعارها و فتنه‌ها چه کسانی بوده اند.

کشاورزی مازندران سنتی مانده است

وی با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی بوده ولی توجه چندانی به آن نمی‌شود، گفت: کشاورزی ما در قالب کشاورزی سنتی و دلبخواهی مانده است در حالی که نیازمند الگویی در حوزه کشاورزی هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران داشتن الگو در حوزه کشاورزی، دامداری، صنعت و حمل ونقل و به ویژه گردشگری را امری ضروری دانست و گفت: الگوها باید به وسیله تیم‌های متخصص و کاردان تبیین و طبق آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: از دولت انتظار داشتیم وزیر جهاد کشاورزی را از استان مازندران انتخاب کند اما اکنون منتظریم که به کشاورزی و صنعت استان توجه شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌هایی نظیر تولید کولر، نساجی مازندران و غیره به زمین زده شد، خواستار برخورد با مفسدان شد.

کد خبر 5388525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha