۱۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۷

نگاهی به قطعه ای از بهشت؛

قلب جبهه مقاومت در کرمان می‌تپد/ لشکر سلیمانی مرز نمی‌شناسد

قلب جبهه مقاومت در کرمان می‌تپد/ لشکر سلیمانی مرز نمی‌شناسد

کرمان - این روزها گلزار شهدای کرمان به قلب جبهه مقاومت تبدیل شده و هزاران نفر از زائران خود را برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به این مکان رسانده اند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: این روزها داغ بر دل نشسته ملت‌های مظلوم منطقه بار دیگر تازه شده و در این میان همه توجه‌ها به یک جا ختم می‌شود، گلزار شهدای کرمان.

همه دور سیدالشهدای مقاومت جمع شده‌اند

این گلزار مکانی است که می‌توان تاریخچه‌ای از فرهنگ شهادت، از زمان مبارزه‌های انقلابی مردم کرمان با طاغوت تا ترورهای منافقان و در نهایت فداکاری‌های رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله را در دفاع مقدس دید. بسیاری از شهدای این گلزار نیز مربوط به مبارزه با اشرار و قاچاقچیان هستند و در نهایت گل سر سبد این گلستان، شهدای مدافع حرم هستند که گرداگرد یک مرقد خاکسپاری شده‌اند و آن مقبره‌ای است که روی سنگ قبرش که از کربلا به کرمان منتقل شده نام سرباز قاسم سلیمانی نوشته شده است.

این مرقد هیچ زرق و برقی ندارد اما هزاران هزار دل را با خود به همراه دارد، از بیماران صعب العلاج تا دلدادگان مدافع حرم، زینبیون، فاطمیون، حشد الشعبی و رزمندگان حزب الله که این روزها با سفر به کرمان دور فرمانده دل‌ها جمع می‌شوند و به یاد فرمانده خود اشک می‌ریزند و با عزمی جزم تر برای ادامه راهشان راهی میدان‌های نبرد با تروریست‌ها می‌شوند.

قلب جبهه مقاومت در کرمان می تپد/ لشکر سلیمانی مرز نمی‌شناسد

فرمانده ای که سربازان شهیدش را تنها نگذاشت

بسیاری از مردم کرمان به خاطر دارند دورانی را که مردی تنها در میان قبور شهدای این گلزار، نیمه شب‌ها یا ساعت خلوت روز قدم می‌زد و تک به تک بالای سر این مزارها می‌ایستاد و با آنها مناجات می‌کرد.

بارها مردم اشک‌های دلتنگی حاج قاسم برای همرزمانش را دیده بودند، سردار دل‌ها خدمت به والدین این شهدا را امری واجب برای خود می‌دانست و اعتقاد داشت این والدین شهدا هستند که روز قیامت شفاعتش می‌کنند.

در نهایت حاج قاسم به آرزویش رسید اما شهادتش هزاران نفر را در غم فرو برد. دلتنگی اش برای شهید یوسف الهی که از او به عنوان عارف شهدا یاد می‌شود موجب شد که طبق وصیتش در کنار همرزمش خاکسپاری شود.

قلب جبهه مقاومت در کرمان می تپد/ لشکر سلیمانی مرز نمی‌شناسد

اینجا میعادگاه رزمندگان مدافع حرم شده است

گلزار شهدای کرمان که بین جنگلی انبوه از درختان کاج و کوه سر به فلک کشیده «صاحب الزمان» قرار گرفته است میعاد گاه رزمندگان مدافع حرم شده است که از ملیت‌های مختلف گرد مرقدش جمع می‌شوند و اشک‌هایشان در هم می‌آمیزد و در نهایت یک خواسته را فریاد می‌زنند، انتقام از تروریست‌ها و ادامه راه شهید سلیمانی تنها خواسته این ملت است، ملتی که مرز نمی‌شناسند و از لبنان تا سوریه و عراق و یمن و افغانستان و پاکستان و ترکیه و هند و حتی آمریکای جنوبی و اروپا به این مکان می آیند.

ملتی که مرز نمی‌شناسند و از لبنان تا سوریه و عراق و یمن و افغانستان و پاکستان و ترکیه و هند و حتی آمریکای جنوبی و اروپا به این مکان می آیند

در گوشه گوشه این گلزار جوانان و نوجوانان می آیند و همچون شهید سلیمانی با شهدا راز و نیاز می‌کنند و شهدای این گلزار هر روز پذیرای خیل عظیمی از این زائران هستند.

در گلزار شهدای کرمان هزار و ۲۴ شهید در مساحتی برابر ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع خاکسپاری شده‌اند که شامل ۴۰۰ نفر پاسدار رسمی، ۴۷ نفر سادات، ۱۱ نفر روحانی و طلبه، ۳ نفر خلبان، ۱۶ نفر معلم، ۱۲۶ نفر دانش آموز، ۶۹ نفر شهدای غدیر (سقوط هواپیمای سپاه)، ۶۲ نفر شهید نیروی انتظامی، ۱۳ نفر از جهاد، ۴ نفر شهید ترور، ۴ نفر شهدای انقلاب، ۵۴ نفر از ارتش، یک نفر اصالتاً عراقی (شهید علاءالدراجی)، یک نفر جدید الاسلام که ذاتاً زرتشتی بوده، دو شهید مدیرکل، ۲۳ نفر شهید گمنام و تعدادی دو برادر و یک مورد هم سه برادر می‌شود.

سایر شهدا هم مدافع حرم ایرانی و یا از شهدای فاطمیون هستند.

قلب جبهه مقاومت در کرمان می تپد/ لشکر سلیمانی مرز نمی‌شناسد

بدون شک شهید سلیمانی یکی از مردمی‌ترین چهره‌های استان کرمان است که مردم کرمان نه تنها به دلیل فداکاری‌هایش در راه مقابله با تروریست‌ها بلکه به دلیل اینکه بسیاری از مردم عمرشان را در کنار سردار سلیمانی گذرانده‌اند به او تعلق خاطر دارند

زیارت شهدا در فرهنگ عامه مردم کرمان جایگاهی خاص دارد و از گذشته مردم روزهای پنجشنبه به این مکان می‌روند و دعای کمیل قرائت می‌کنند و صبح‌های جمعه نیز دعای ندبه در این مکان خوانده می‌شود.

مردم از دیر باز اعتقاد دارند که مسجد مجاور گلزار شهدا قدمگاه امام زمان (عج) است و بسیاری از مراسم مذهبی نیز در این مکان برگزار می‌شود و حالا پس از شهادت سردار سلیمانی توجه مردم به این مکان بیشتر شده است.

بدون شک شهید سلیمانی یکی از مردمی‌ترین چهره‌های استان کرمان است که مردم کرمان نه تنها به دلیل فداکاری‌هایش در راه مقابله با تروریست‌ها بلکه به دلیل اینکه بسیاری از مردم عمرشان را در کنار سردار سلیمانی گذرانده‌اند به او تعلق خاطر دارند.

مردی که ساده زیست بود سردار دل‌های مردم شد

مردمی بودن، ساده زیست بودن و توجه ویژه به اهل بیت (ع) از مهمترین دلایل محبوبیت بی بدیل حاج قاسم در بین مردم کرمان است و حالا مردم این شهر به خود می بالند که میزبان هزاران نفر از زائران حاج قاسم هستند.

اطراف گلزار شهدای کرمان پر شده از موکب‌هایی که برای پذیرایی از زوار بنا شده است و جوانان شهر کرمان می‌کوشند تا از آنها به خوبی پذیرایی کنند. جوانانی که بسیاری از آنها آرزوی شرکت در بین مدافعان حرم را دارند و رویایشان ادامه راه فرمانده شهر است.

کد خبر 5388759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha