۱۱ دی ۱۴۰۰، ۵:۲۰

پیش از دیدار با پوتین صورت گرفت؛

وعده بایدن برای تامین امنیت مرزهای اوکراین

وعده بایدن برای تامین امنیت مرزهای اوکراین

پیش از برگزاری مذاکرات رودر رو میان روسای جمهور آمریکا و روسیه، بایدن اعلام کرده که بدنبال تجهیز و تامین امنیت مرزهای اوکراین با استفاده از تجیهزات حفاظتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت بایدن متعهد شده است تا قبل از برگزاری مذاکرات با رئیس جمهور روسیه، بازسازی اساسی تجهیزات مرزی اوکراین در جبهه روسیه و بلاروس را آغاز کند.

اوکراین تخمین زده است که این پروژه مرزی حدود ۲۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و شامل خرید سیستم‌های فیلمبرداری، هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات حفاظت فردی برای مرزبانان می‌شود.

افزایش امنیت اوکراین در برابر افزایش اختلافات با بلاروس، دیگر متحد روسیه صورت می‌گیرد. بلاروس پیشتر در ۵ دسامبر از مقامات نظامی اوکراین به دلیل نقض حریم هوایی انتقاد کرده بود. وزارت دفاع بلاروس همچنین اعلام کرده است که «از طریق وابسته نظامی مطلع شده که طرف اوکراینی از گفت‌وگو برای حل اختلافات مرزی اجتناب می‌کند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.»

تأمین امنیت مرزی و تجهیز مرز اوکراین از سوی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در ۸ نوامبر نشان می‌داد روسیه حدود ۹۰ هزار سرباز را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده بود. منابع اطلاعاتی آمریکا پس از آن اعلام کردند که روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین با حضور حداقل ۱۷۵ هزار سرباز است و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که روسیه در صورت حمله به اوکراین با «عواقب بزرگ» روبرو خواهد شد.

با این حال، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه چنین اتهاماتی را رد کرد و اکنون قرار شده رؤسای جمهور آمریکا و روسیه تا کمتر از دو هفته دیگر با هدف کاهش تنش‌ها بویژه در ارتباط با تحولات مرزی اوکراین دیدار و گفتگو کنند.

کد خبر 5388856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ز ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      امریکا خودش مثل سگ از روسیه میترسه ناتو از امریکا بدتر حالا الکی رجزخوانی میکنند