۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳

یک کارشناس مذهبی عنوان کرد؛

استفاده ازظرفیت جوانان برای پیشرفت انقلاب ویژگی حاج قاسم بود

استفاده ازظرفیت جوانان برای پیشرفت انقلاب ویژگی حاج قاسم بود

شهرکرد- کارشناس مذهبی چهارمحال و بختیاری گفت: حاج قاسم معتقد به استفاده از ظرفیت پرشور و خلاق جوانان در راستای پیشرفت و توسعه انقلاب بود و این مهم را در تمامی عرصه ها عملیاتی کرد.

حجت الاسلام رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم سلیمانی شخصیتی چند وجهی بود، اظهار کرد: در مطالعه جنبه‌های شخصیتی حاج قاسم به ویژگی‌های بارز شخصیتی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌رسیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد حاج قاسم انجام کار برای رضای خدا است، عنوان کرد: حاج قاسم نمونه کامل یک زندگی خالصانه و خاشعانه در راه رضای خداست که در نهایت پس از مرگ بیشتر به مردم شناسانده شد.

کارشناس مذهبی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حاج قاسم پیروی از ولایت فقیه را یک اصل می دانست، تصریح کرد: یک از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم ولایت‌مداری و تابع محض ولایت بودن بود که این تبعیت را در کار، اخلاق، سیره، عمل و وصیت‌نامه می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به ویژگی مردم‌داری حاج قاسم، افزود: سردار قاسم سلیمانی در ارتباط با مردم و جمعیت اصول را رعایت می‌کردند و هیچگاه موجب رانده شدن مردم از خود نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم مردم‌سالاری را به معنای تمام به مرحله عمل رسانده بود، مطرح کرد: در اتفاق‌ها و حوادث مختلف حضور به موقع سردار موجب دلداری مردم شد که این حضور و خدمت بی منت به آن‌ها مردم را مجذوب ایشان کرد.

کرشناس مذهبی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جوان‌گرایی حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: حاج قاسم جوانی بود که در مکتب امام خمینی (ره) رشد کرد و خود نیز این اصل را پیش گرفت.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه حاج قاسم معتقد بود باید از ظرفیت پرشور و خلاق جوانان در راستای پیشرفت و توسعه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی استفاده شود، گفت: این امر به گونه‌ای بود که اکثر نیروهای ایشان در میدان نبرد و کار از جوانان بودند.

وی با اشاره به مدیریت میدانی حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: مدیریت حاج قاسم در دو بعد مدیریت میدان نبرد و مدیریت در داخل کشور قابل بررسی است که در مدیریت نبرد با تمام قوا، جدیت و صلابت به نبرد با دشمن می‌رفتند به گونه‌ای که از شنیدن نام ایشان دشمن می‌ترسید.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه یکی از درس های قرآن این است که با مردم با مهربانی و با دشمن با سرسختی و صلابت رفتار کنید، ادامه داد: حاج قاسم در مدیریت داخل کشور خاضع، خاشع و سرباز مردم به معنای واقعی کلمه بودند.

کد خبر 5389111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha