۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد؛

ضرورت ترویج اسامی دینی و ملی در نامگذاری فرزندان

 ضرورت ترویج اسامی دینی و ملی در نامگذاری فرزندان

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توسعه و ترویج اسامی مذهبی و ملی برای نامگذاری فرزندان در جامعه شد و گفت: صیانت از مرزهای هویتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه درنشست با مدیران ثبت احوال استان با بیان اینکه امروز مرز هویتی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: توجه به مرزهای هویتی سبب پیشگیری از مفاسد و ناامنی‌ها می‌شود.

وی با اظهار اینکه پیش رفتن به سمت دولت الکترونیکی سبب می‌شود تا هویت الکترونیکی نیز به سمت دیجیتالی شدن پیش رود، گفت: درستکاری و دقت همکاران و کارکنان ثبت احوال اهمیت بسیاری دارد.

وی با عنوان اینکه برخی اشتباهات در شناسنامه‌ها دردسرساز است خواستار دقت بیشتر برای پیشگیری از خطاها شد و گفت: ثبت احوال پایه همه برنامه ریزی ها است و برای توسعه کشور، ثبت احوال اساس و بیس کار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواهان شناسایی آسیب‌های فراروی حوزه ثبت احوال و رفع آن برای ارتقای سلامت اداری و کار شد و افزود: همان طور که شناسنامه، نمایه و هویت شخص است، اسم و نامگذاری نیز نمایه و هویت است.

آیت الله لائینی اهمیت نامگذاری را قابل توجهی دانست و گفت: هرچه اسامی اهل بیت و ایرانی اصیل در جامعه رواج یابد نشانه تعصب و غیرت ملی است و ملت باید سنگین و مایه دار باشد زیرا ملت سبک زود خود را می بازد.

امام جمعه ساری تصریح کرد: ملت سنگین و باهویت برابر هجمه‌های فرهنگی دیگران خود را نمی بازد و مقاومت می‌کند.

وی ارائه مشوق برای درمان ناباروری و افزایش جمعیت را لازم ضروری دانست و گفت: دورنمای جمعیتی در کشور ناراحت کننده است و باید برای افزایش آن برنامه ریزی کرد.

کد خبر 5390132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha