۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵

استاندار کردستان:

شهید سلیمانی نماد عینی یاران رسول الله (ص) در قرآن کریم است

شهید سلیمانی نماد عینی یاران رسول الله (ص) در قرآن کریم است

سنندج- استاندار کردستان گفت: شهید سلیمانی با اقدامات ارزنده خویش در میدان نبرد و جانفشانی در جبهه مقاومت نشان داد که نماد عینی یاران رسول الله (ص) است که در آیات قرآن توصیف شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در همایش بین‌المللی شعر شاخه طوبی که به مناسبت دومین سالگرد شهید سردار سلیمانی در کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت شهید سردار سلیمانی سمبل ارزش‌های اسلامی است و ایشان الگوی یک انسان مؤمن، انقلابی و مجاهد بودند.

وی افزود: شهید سلیمانی مصداق عینی یاران رسول الله (ص) است که در قرآن آمده است چرا که وی نماد امید و تکیه گاه مسلمانان و مظلومان بودند و در مقابل کفار، منافقین و ایادی صهیونیسم جهانی بسیار قاطع بودند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود با تقدیر از حضور گسترده شعرا و ادبا در این همایش اظهار کرد: زبان هنر بهترین زبان و ابزار برای انتقال زوایای شخصیتی شهید سلیمانی است.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: معرفی شخصیت شهید سلیمانی در قالب هنر موجب می‌شود شخصیت واقعی این سردار بزرگ از مکر و توطئه منافقین حفظ شود چرا که منافقین در ۴۳ سال اخیر تلاش کردند جای شهید و جلاد را وارونه جلوه دهند.

وی برگزاری آیین‌هایی مشترک فرهنگی همچون شعرخوانی را عاملی مهم در راستای حفظ و ماندگاری چهره واقعی شخصیت شهید سلیمانی عنوان کرد و از رسانه‌ها خواست در این خصوص وظایف خویش را به درستی انجام دهند.

استاندار کردستان گفت: اشتراکات فرهنگی، هنری و تاریخی بسیاری با کشورهای افغانستان و پاکستان داریم و این اشتراکات می‌تواند به تقویت روابط سه کشور کمک کند.

زارعی کوشا افزود: امیدواریم مشارکت شعرای افغانی و پاکستانی در این همایش آغازگر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف بین المللی با محوریت استان کردستان باشد.

شهید سلیمانی نماد عینی یاران رسول الله (ص) در قرآن کریم است

اهمیت کار شهید سلیمانی اثرگذاری و معرفت بخشی و شور آفرینی است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی به مثابه گفتمانی مسلط در سراسر دنیا در آمده است.

وی افزود: فضای عمومی جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی این روزها با یاد و نام سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عطر آگین است و راه و مکتب و مدرسه درس آموز شهید سلیمانی در سرتاسر کشور و منطقه به مثابه گفتمان مسلط در آمده است.

حجت الاسلام سادات اظهار داشت: مهمترین بخش‌های گفتمان شهید سلیمانی، پاسداری از نظام اسلامی و جایگاه رفیع ولایت فقیه و انقلابی گری با کارکرد جهادی و مقاومت است.

وی افزود: اهمیت کار شهید سلیمانی اثرگذاری و معرفت بخشی و شور آفرینی است که شهادت ایشان ایجاد کرد و ضرورت الگوگیری از وی ایجاب می‌کند که ایشان را به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک مکتب تعالی بخش بنگریم که مشتاقان زیادی را مجذوب خود کرده است.

وی در ادامه افزود: مکتب شهید سلیمانی ریشه در مکتب اسلام و قرآن، مکتب اهل بیت و امامین انقلاب دارد.

حجت الاسلام سادات خاطرنشان کرد: مهمترین ارکان مکتب حاج قاسم سلیمانی توحید عملی، ولایت پذیری، بصیرت، معنویت، عقلانیت و عدالت است و از مهم‌ترین ویژگی‌های رفتاری ایشان اخلاص، انقلابی‌گری ولایتمداری، مردم محوری و استکبار ستیزی و فراجناحی بودن ایشان می‌باشد.

وی افزود: با الگو قرار دادن بن مایه‌های مکتب و گفتمان شهید سلیمانی به عنوان یک گوهر گرانبهای انسانی می‌توان همانند سردار دل‌ها به بهترین انتخاب آگاهانه درست و هوشمندانه برای حفظ اقتدار نظام اسلامی و پویایی انقلاب دست یافت.

کد خبر 5390488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha