۱۳ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۴

«روزگار سرد» در جشنواره تئاتر«سردار آسمانی» به روی صحنه می رود

«روزگار سرد» در جشنواره تئاتر«سردار آسمانی» به روی صحنه می رود

سنندج- رئیس حوزه هنری کردستان گفت: با اعلام دبیرخانه سومین جشنواره ملی «سردار آسمانی» نمایش خیابانی«روزگار سرد» از کردستان به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس حوزه هنری استان کردستان یکشنبه شب در گفت و گو مجازی با خبرنگاران اظهار کرد: سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با دبیری «سید وحید فخر موسوی» دی ماه سال جاری در کرمان برگزار می‌شود.

امین مرادی گفت: بر اساس رأی هیئت انتخاب بخش خیابانی این دوره از جشنواره ۱۵ اثر از استان‌های کرمان، مرکزی، بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، ایلام، سیستان و بلوچستان و کردستان به بخش نهایی این جشنواره که از ۱۷ دی ماه در کرمان برگزار می‌گردد، راه پیدا کردند.

وی اعلام کرد: اثر «روزگار سرد» به نویسندگی امیر زارع زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی از سقز با حمایت حوزه هنری استان کردستان از آثار راه یافته به این بخش است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: این نمایش روایتی است از نقش حاج قاسم در جلوگیری از سقوط اربیل در جنگ با داعش که نویسنده تلاش کرده است در قالب یک نمایشنامه قابل استفاده در یک نمایش خیابانی آن را به تصویر در آورد.

وی ادامه داد: کاوه محمدزاده، پدرام سلیمانی، کاریس زارع زاده، زینب رضوانی، روژین اشک تلخ، کیمیاقریشی، روژینا صدری، یعقوب کمری و محمد زارع زاده به کارگردانی سمیراسلیمانی در ایام جشنواره این نمایش ۱۵ دقیقه‌ای را در کرمان به اجرا می‌گذارند.

مرادی خاطرنشان کرد: سمیرا سلیمانی دانش آموخته کارشناسی اقتصاد عضو گروه تئاتر پیوند شهرستان سقز است که از سال ۱۳۹۴ به همراه همسر خود امیر زارع زاده به صورت حرفه‌ای فعالیت هنری خود را بخش تئاتر آغاز کرد و تاکنون نویسندگی ۶ متن نمایشی را برعهده داشته است و در کنار طراحی صحنه و لباس ۱۰ اثر نمایشی در مقام کارگردانی ۵ نمایش را در بخش صحنه‌ای و خیابانی به روی صحنه برده است.

کد خبر 5390724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha