۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

وضعیت سیل بلوچستان به صورت لحظه ای رصد می شود

وضعیت سیل بلوچستان به صورت لحظه ای رصد می شود

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه موضوع سیل در جنوب استان به ویژه کنارک به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود، گفت: درحال حاضر دو نفر از معاونین استاندار در منطقه حضور دارند.

حسین مدرس خیابانی در گفت گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: موضوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان کنارک به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و در حال حاضر دو نفر از معاونین استاندار در منطقه حضور دارد.

وی افزود: همچنین مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از لحظات ابتدایی آبگرفتگی در منطقه حضور داشت و آبگرفتگی بخشی از محله‌های شهر کنارک با کمکم دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی تخلیه شد اما با توجه به فعالیت سامانه جدید بارشی شهر مجدداً دچار آبگرفتگی شدید شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرخصی و مأموریت تمامی مدیران مربوطه لغو شده و اعزام تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز به شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان با جدیت در حال انجام است.

وی گفت: تمامی ظرفیت‌ها، امکانات دولتی و بخش خصوصی در سطح شهرها و روستاها مکلف هستند بر اساس قانون در مواقع جلوگیری از گسترش بحران نظیر سیل و طوفان همکاری لازم را داشته باشند.

مدرس خیابانی بر پیش‌بینی مکان‌های امن برای جابجایی مردم خسارت دیده، تأمین مایحتاج زندگی، حضور مسئولان در بین مردم و رسیدگی به مشکلات آنها، جمع آوری کارتن خواب‌ها و افراد بی‌خانمان، تأمین اقلام خوراکی و امداد و نجات، بررسی سازه‌های ناایمن و جمع‌آوری آنها و تأمین ماشین‌آلات سنگین برای خدمات رسانی مطلوب تاکید کرد.

کد خبر 5391329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha