۱۴ دی ۱۴۰۰، ۹:۱۲

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی:

روستای اسفزار سفید پوش شد/ورود سامانه جدید بارشی به خراسان جنوبی

روستای اسفزار سفید پوش شد/ورود سامانه جدید بارشی به خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش یک سانتی متری برف در روستای اسفزار خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی فردا وارد استان می شود.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با مهر با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: میزان بارش‌ها در روستای روم ۲۷ میلیمتر، میغان ۲۵ میلیمتر، بندان ۱۶ میلیمتر و چاهداشی ۱۰ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه در روستای اسفزار شاهد بارش یک سانتی متری برف بوده‌ایم، افزود: میزان بارش‌ها در طبسین ۹ میلیمتر، درمیان ۶ میلیمتر، مختاران ۱۲ میلیمتر و جنوب بیرجند ۱۱ بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز رگبار باران و رعد و برق در استان ادامه دارد.

وی از بارش تگرگ و برف در نقاط مستعد و تشکیل مه در ارتفاعات خبر داد و افزود: ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت در نیمه شرقی و شهرستان‌های جنوبی دور از انتظار نیست.

ورود سامانه جدید بارشی

خندان رو خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضروری شد و اظهار کرد: همچنین توجه به مسائل راهنمایی و رانندگی در مسیر راه‌ها و عدم صعود به ارتفاعات را خواستاریم.

وی بیان کرد: با ورود سامانه نسبتاً ضعیف بارشی به جو استان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه شاهد بارش باران و برف در استان خواهیم بود.

خندان رو اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بندان با ۲۱ درجه سلسیوس سردترین و سربیشه با یک درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین حداقل دمای هوا در بیرجند ۱۳ درجه و حداکثر ۱۴ درجه سلسیوس بوده است.

کد خبر 5391716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha