۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

«هنرمَردان» تلاشی برای پوست‌اندازی در انتقال مفاهیم فرهنگی است

«هنرمَردان» تلاشی برای پوست‌اندازی در انتقال مفاهیم فرهنگی است

اصفهان - سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ویژه‌برنامه «هنرمَردان» یکی از نخستین تلاش‌های مدیریت شهری اصفهان در دوره جدید برای پوست‌اندازی در انتقال مفاهیم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالحی در بازدید از ویژه‌برنامه «هنرمَردان»، با بیان اینکه در ایامی که درگیر جنگ ادراکی و شناختی هستیم شهادت حاج قاسم سلیمانی کمک کرد تا پیرامون جنگ علیه افکار عمومی اتحاد پیدا کنیم، اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی مباحث مختلفی از جمله آزادی رسانه و وضعیتی که دنیای غرب همواره درباره آن شعار می‌دهد اما متفاوت عمل می‌کند، بهتر عیان شد.

وی افزود: طبیعتاً به تصویر کشیدن حماسه این بزرگمرد و موضوعات مذهبی مانند ایام فاطمیه، نیاز به استفاده از جلوه‌های هنرمندانه دارد تا نسل‌های جدید را با ابزار نو همراه و آن‌ها را نسبت به آنچه در تاریخ تشیع و انقلاب اسلامی رخ داده آگاه سازیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رویداد هنرمردان یکی از نخستین تلاش‌های مدیریت شهری در دوره جدید برای پوست‌اندازی در انتقال مفاهیم فرهنگی است، گفت: قطعاً الگوهایی که در دهه‌های ۸۰ و حتی ۹۰ دنبال می‌کردیم متناسب با فضای فرهنگی امروز و شرایطی که در دنیا شاهد آن هستیم نیست.

وی ادامه داد: با فراگیر شدن رسانه‌ها، قالب‌های اطلاع‌رسانی ما نیز باید متناسب با تقاضای روز باشد، بر همین اساس در رویداد هنرمردان تلاش خوبی انجام شده و اگر زمینه بازنشر بیشتر آن را نیز فراهم کنیم قطعاً راه مناسبی را برای انتقال مفاهیم مقاومت و موضوعات مرتبط با شهادت حضرت زهرا (س) پیدا خواهیم کرد.

محتوای غنی در حوزه‌های فرهنگی وتبلیغاتی داریم

صالحی اضافه کرد: همان‌طور که باید سطح تعامل خود را با مردم در حوزه‌های فرهنگی و تبلیغی بیشتر کنیم، پیوست‌های انتقال این مفاهیم در حوزه‌های مجازی را نیز باید در نظر بگیریم تا دامنه گسترده‌ای از اقشار، صنوف و گروه‌های مختلف را درگیر این مفاهیم کنیم؛ به این ترتیب می‌توانیم داشته‌های عمیق و جدی خود در حوزه فرهنگی و عقیدتی و جبهه مقاومت را به خوبی به تصویر بکشیم.

وی با بیان اینکه محتوای ما در این حوزه‌ها بسیار غنی و قوی است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در حوزه دینی و شخصیت‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت به‌خصوص سیدالشهدای جبهه مقاومت آن‌قدر قوی هست که اگر سال‌ها با جلوه‌های هنرمندانه پیرامون آن‌ها به تولید محتوا بپردازیم، باز هم این ظرفیت‌ها به پایان نمی‌رسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در ادامه مسیر این ویژه‌برنامه با استفاده از جلوه‌های جدید انتقال پیام و تولید محتوا می‌توانیم جریان‌سازی و تأثیرگذاری مناسبی در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی داشته باشیم.

لزوم اجرای برنامه‌ها با مردم برای مردم

وی درباره حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان از چنین رویدادهای فرهنگی گفت: اولویت جدی شورای اسلامی شهر اصفهان در حوزه فرهنگی و اجتماعی افزایش مشارکت مردم در حوزه اجرا و بهره‌برداری است. هرچه بتوانیم در حوزه برگزاری، سیاست‌گذار و پشتیبان باشیم و حوزه اجرا را به مجموعه‌های مردمی بسپاریم، قطعاً می‌توانیم تعامل بهتری با مخاطبان برقرار کنیم.

صالحی گفت: کیفیت این نوع کارها با حضور و مشارکت مردم، سمن‌ها، هیئت‌های مذهبی و مساجد بالا می‌رود. ضمن اینکه با توجه به دغدغه‌مندی گروه‌های مردمی، هزینه کار نسبت به رویدادهای سازمانی و اداری کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: سیاست محوری ما در حوزه فرهنگی، استفاده از ظرفیت مردم و تأکید زیاد بر دومینویی شدن مخاطبان است. یعنی گروه‌های مختلف مردم را درگیر حضور در مراسم و انعکاس رسانه‌ای رویدادها می‌کنیم تا دامنه اثر خود را افزایش دهیم و به ازای هر ریالی که هزینه می‌شود جذب مخاطب نیز داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: چنین تعاملی میان مردم و مدیریت شهری مورد حمایت شورای شهر است. اگر عنصر کیفیت، کمیت و مشارکت را سه عامل اصلی بدانیم، هر برنامه‌ای که به فراخور ارزش‌های دینی و انقلابی در مجموعه شهرداری تدارک دیده شود مورد حمایت شورای شهر خواهد بود، زیرا هدف ما حرکت به همین سمت است.

گفتنی است؛ ویژه‌برنامه «هنرمردان» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با مشارکت دفاتر تخصصی معاونت فرهنگی هنری این سازمان از ۱۲ تا ۱۶ دی ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود.

کد خبر 5392085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha