میشل عون:

اهتمام به روابط میان لبنان و عربستان باید دو طرفه باشد

اهتمام به روابط میان لبنان و عربستان باید دو طرفه باشد

رئیس جمهور لبنان در سخنانی اعلام کرد که این کشور نسبت به برقراری بهترین روابط با کشورهای عربی و به ویژه عربستان اهتمام دارد اما این اهتمام باید دو طرفه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان سخنانی را در خصوص روابط و مناسبات این کشور با عربستان سعودی مطرح کرد. وی گفت: لبنان به دنبال برقراری بهترین روابط با کشورهای عربی است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور لبنان اظهار داشت: لبنان خواستار برقراری بهترین روابط با اعراب به ویژه با عربستان سعودی است. در عین حال، ما معتقدیم که چنین اهتمامی باید دو طرفه باشد.

میشل عون در ادامه سخنانش در این زمینه همچنین عنوان کرد: هرگونه روابط لبنان با دیگر کشورها از جمله کشورهای عربی باید منافع و مصالح بیروت را تأمین کند. این سخنان پس از آن مطرح شد که سید حسن نصرالله شب گذشته به مواضع خصمانه ملک سلمان در خصوص لزوم مقابله دولت لبنان با حزب الله، واکنش نشان داده بود.

گفتنی است، عربستان سعودی چند ماهی است که به بهانه اظهارنظر «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان در انتقاد از جنگ یمن، روابط خود با این کشور را قطع کرده است. پس از استعفای قرداحی نیز سعودیها حاضر نشده اند روابط خود در عرصه های سیاسی و اقتصادی با لبنان را از سر گیرند.

کد خبر 5392117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha