۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع):

آمریکا با اسلام و مکتب ما مشکل دارد

آمریکا با اسلام و مکتب ما مشکل دارد

اصفهان - فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) گفت: مشکل آمریکا بحث هسته‌ای و موشک نیست آمریکا با اسلام و با مکتب ما مشکل دارد، این مکتبی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند حاج قاسم امت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد هاشمی پور شامگاه چهارشنبه در وبینار کشوری «شاخص‌های مکتب فکری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی با بیان اینکه بر اساس فرموده قرآن کل جهان هستی را به خاطر دو نور مقدس حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) است، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) محور ولایت است، اولین شهیده عالم که فدایی ولایت شد حضرت زهرا (س) است.

وی با بیان اینکه ایام دی ماه یادآور خاطرات تلخ و شیرین است و شهادت سردار سلیمانی و شهید حاج احمد کاظمی از جمله این حوادث است، گفت: هر دو شهید بزرگوار به دنبال شهادت بودند و به هدف خود رسیدند.

فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) شهید سلیمانی به عنوان بالاترین درجه نظامی همواره کف میدان بود، ابراز داشت: حاج قاسم بی ریا و بی ادعا بود، شهید سلیمانی به جای اینکه بنشیند و از روی صندلی مدیریت کند در میدان حضور می‌یافت؛ مسئولان ما باید وسط میدان باشند تا درد مردم را بفهمند این یک واقعیت است از واقعیت‌هایی که ما باید بدانیم این را مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما سرباز ولایت هستیم، اظهار داشت: مشکل آمریکا بحث هسته‌ای و موشک نیست آمریکا با اسلام و با مکتب ما مشکل دارد، این مکتبی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند حاج قاسم امت بود ولی مکتب حاج قاسم از امت بالاتر است.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: مکتب یک ایدئولوژی یک تفکر نو و جدید است حاج قاسم صاحب مکتب بود، از قبل از انقلاب اسلامی در مبارزات انقلاب و دوران دفاع مقدس خاکی و بی ریا و بی ادعا و سرباز ولایت بود می‌گفت من شاگرد مکتب امام و انقلاب هستم و بعد از رحلت امام راحل گفت من شاگرد مکتب رهبر معظم انقلاب هستم

سردار هاشمی پور با اشاره تبلیغات غول‌های رسانه‌ای و عدم توجه کافی به توصیه‌های مقام معظم رهبری، گفت: چه انتظاری داریم از جوان ۱۸ ساله که زمان گذشته، در زمان امام و انقلاب حضور نداشته اطلاعی هم ندارد نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

وی تاکید کرد: ولی فقیه در کشور ما به عنوان نایب امام زمان (عج) است، اعتقاد به این موضوع داریم؛ ۲۳۰ هزار شهید دادیم، در وصیت نامه تمام شهدا دفاع از ولایت و دفاع از حریم انقلاب اسلامی، حاج قاسم گفت انقلاب اسلامی حریم است حرم است مواظب باشید به این حرم تجاوز نشود.

فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) سپس به اقدامات داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: ده‌ها گروه تروریستی ایجاد شد و چند سال جنگ و کشت و کشتار کردند و هدف اصلی دشمن هم ایران بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند باید محور مقاومت بمانند. تمام دنیای کفر و استکبار جمع شدند که سوریه را زمین بزنند اما جوان‌ها و بسیجی‌ها با تفکر حاج قاسم الگوی بسیج مردمی ایران اسلامی آنجا شکل گرفت همه آمدند و مقابله کردند با آن همه تجهیزات و امکاناتی که آمریکا داشت ولی اعتقاد است که می‌تواند مقابله کند با آن تجهیزات؛ که داعش را آوردند که اعتقادی عمل کنند.

سردار هاشمی پور با تاکید بر اینکه این رشادت‌ها باید برای جوان‌ها و دانشجویان گفته شود، اظهار کرد: بصیرت افزایی مشکل اساسی ماست، به خاطر اینکه بصیرتمان کم است اعتقاداتمان بعضی وقت‌ها دچار نوسان می‌شود.

حاج قاسم محکم پای ایمان و اعتقاد خودش ایستاده بود

وی ادامه داد: حاج قاسم اعتقاداتش نوسان دار نبود محکم پای ایمان و اعتقاد خودش ایستاده بود حاج قاسم همیشه دنبال شهادت بود «آدم باید شهید باشد تا شهید بشود».

هاشمی پور با بیان اینکه دشمن قصد دارد هر مشکلی داخل کشور را گردن ولایت و حامی انقلاب و ولایت بیندازد، اظهار کرد: امنیت در کشور از موضوعات مهم است حاج قاسم هم توجه به موضوع نیروهای مسلح را در وصیت نامه خود اشاره می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند باید فرهنگ دفاع مقدس حفظ شود، گفت: این کاروان شهدا که اخیراً در اصفهان آمدند و لشکر امام حسین علیه السلام در حال چرخاندن این کاروان است برای اینکه فیض بگیرند ما نیاز داریم به شهدا داریم شهدا به ما نیازی ندارند.

سردار هاشمی پور در ادامه به افتخارات علمی کشور در جهت احراز هویت شهدا اشاره کرد و گفت: شهید شکراییان از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه صنعتی اصفهان بود که بعد از ۳۹ سال پدر و مادرش از چشم انتظاری بیرون آمدند و در استقبال عظیم خانواده این شهید دانشجویان هم با دلی پاک حضوری پررنگ داشتند که لازم است برای دانشجویان این موضوعات گفته شود

وی سپس با اشاره به احراز هویت شهید احمد مصلحی و چشم انتظاری خانواده‌های این شهدای عزیز، اظهار داشت: هنوز هم سالی ۲۵۰ تا ۳۰۰ شهید داریم تقدیم انقلاب می‌کنیم، اسرائیل و آمریکا می‌خواهند جمهوری اسلامی نباشد مواظب باشیم راهی را نرویم که همان راهی است که اینها می‌خواهند.

سردار هاشمی پور سپس به شهید خیامیان از شهدای اصفهان که در تپه نور الشهدای تویسرکان به عنوان شهید گمنام مدفون شده و اخیراً بعد از ۳۹ سال احراز هویت شده و چشم انتظاری خانواده‌ای این شهدا اشاره کرد و گفت: شهیدان امامزادگان عشق هستند حاج قاسم می‌گفت من تمام زندگی ام را حاضرم بدهم یک مرتبه دیگر صدای احمدکاظمی را بشنوم ماهی یک مرتبه کم یا زیاد می‌آمد گلستان شهدا چراغ خاموش شب‌ها که کسی نباشد نجوا می‌کرد و می‌رفت.

کد خبر 5393477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha