۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵

امام جمعه قزوین:

زندگی شهید سلیمانی صرف زمینه سازی برای ظهور شد

زندگی شهید سلیمانی صرف زمینه سازی برای ظهور شد

قزوین – امام جمعه قزوین گفت: حیات با برکت شهید سلیمانی صرف زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت شد و تلاش کرد تا در راستای شاگردی امامین انقلاب، انقلاب را در تحقق اهداف خود یاری کند.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با بیان اینکه سطح عزاداری و عرض ارادت به آن حضرت باید از نظر کیفی هر سال متمایز از سال‌های گذشته باشد، اظهار کرد: باید به جایی برسیم که محتوای عزاداری و سخنرانی‌ها در این ایام از خطبه فدکیه باشد.

وی با بیان اینکه فرمایشات حضرت رسول و دیگر امامان از جمله حضرت علی در رابطه با حضرت فاطمه نیاز امروز جامعه ما است، افزود: امروز جامعه به محتوای غنی در رابطه با آن حضرت نیاز دارد و هیچ محتوایی غنی‌تر از فرمایشات ائمه در رابطه با آن حضرت نیست.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی از وی به عنوان سردار مقاومت، عزت و آزادگی یاد کرده و افزود: او حق بزرگی بر گردن کشورهای مستضعف و مسلمان دارد و نمی‌توان زحمات او را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی سرباز مکتب امام و انقلاب بود، تصریح کرد: تلاش برای نجات عراق و سوریه از ناامنی و دشمنی مستکبرین و زالوصفتان داعشی، سعودی و صهیونیستی و ارتقا روحیه آزادگی و عزت مردم غزه و لبنان تنها بخشی از زحمات این سردار عزیز بود.

آیت الله عابدینی ادامه داد: حیات با برکت شهید سلیمانی صرفه زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت شد و تلاش کرد تا در راستای شاگردی امامین انقلاب، انقلاب را در تحقق اهداف خود یاری کند.

وی با تقدیر از حضور خوب مردم در مراسم‌های ده روز اخیر عنوان کرد: حضور خوب و با شکوه مردم در برگزاری مراسم‌های فاطمیه، بزرگداشت شهید سلیمانی و وداع با ۵ شهید نشان داد این مردم هنوز عاشقانه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و باید از آنها قدردانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به درگذشت مرحوم محمدحسین رجایی برادر بزرگ‌تر شهید رجایی، عنوان کرد: مرحوم رجایی نقشی پدرگونه برای شهید رجایی داشت و در عمر خود چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به عنوان یک انقلابی فعال، تمام تلاش خود را در مسیر انقلاب به کار بست.

وی در پایان از انتخاب حجت‌الاسلام ابوترابی به عنوان امام جمعه موقت قزوین خبر داد و عنوان کرد: این پیشنهاد به حجت‌الاسلام محمدحسن باریک بین نیز داده شده و امیدواریم ایشان هم با پذیرش این مهم به ما یاری کنند.

کد خبر 5394171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha