۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱

نماینده لامرد و مهر در مجلس:

دستگاه‌های راهسازی در اختیار لامرد و مهر قرار گیرد

دستگاه‌های راهسازی در اختیار لامرد و مهر قرار گیرد

لامرد- نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های راهسازی در اختیار لامرد و مهر قرار گیرد تا سریعتر موانع و مشکلات پیش آمده از سیل را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدموسی موسوی در جلسه ستاد بحران مناطق جنوب کشور با حضور وزیر کشور در فرمانداری لامرد اظهار داشت: عمده مشکلات اساسی در این مناطق این است که زیرساخت‌ها قدیمی است و با کمترین بارش‌ها مشکلات عدیده ای به وجود می‌آید.

او گفت: جاده‌ها با مختصات راه‌های روستایی است و شهرداری‌های این مناطق به دلیل کمبود، یا نبود امکانات، در زمینه ماشین آلات و دستگاه‌های راهسازی فقیر هستند.

موسوی افزود: با بارش‌های سیل آسای اخیر در شهرستان لامرد و مهر، ۳۶۶ پل در شهرستان لامرد و ۱۷۳ پل در شهرستان مهر آسیب دیده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: خسارت چند صد میلیاردی در حوزه زیرساختی، کشاورزی و دامپروری به شهرستان‌های لامرد و مهر باید جبران شود که از وزیر کشور تقاضا دارم با نگاه ویژه ای به این موضوع نگاه کند.

موسوی با بیان اینکه از دست تنگی دولت واقف هستیم و مجلس و دولت در کنار یکدیگر هستیم، عنوان کرد: از ماندهِ ماده ۱۰ و ۱۲ سازمان مدیریت بحران به این مناطق کمک خوبی شود.

موسوی افزود: ماده ۵۸ که مرتبط به شهرداری‌ها است به شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر کمک اساسی شود.

وی تاکید کرد: برای کاهش مشکلاتی که بر اثر سیل به مردم وارد شده، چندین پیشنهاد خوب از جمله ارزش افزوده مالیاتی کمک به شهرداری‌ها که در دی و بهمن ۷۰ درصد، اسفند هم ۱۰۰ درصد مالیات از این منابع پرداخت شود را از وزیر کشور خواستار شد.

موسوی از وزیر کشور خواست تا بانک ماشین آلات اداره کل بنیاد مسکن فارس برای دو ماه در اختیار شهرستان لامرد و مهر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: فرمانداران و عوامل اجرایی خوب عمل کردند، سپاه، بسیج و هلال احمر پای کار آمدند و خوب عمل کردند و اکنون چشم انتظار کمک دولت هستیم.

کد خبر 5394248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha