۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش:

۹ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در شهرستان شوش پرداخت شد

۹ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در شهرستان شوش پرداخت شد

شوش- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش از پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب‌دیده کرونایی در این شهرستان خبر داد.

مهدی عبدالخانی به خبرنگار مهر گفت: از اسفند ماه سال ۹۸ و همزمان با شیوع اپیدمی کرونا بسیاری از کسب و کارها آسیب جدی دیده به نحوی که محدودیت‌های اعمال شده اثرات ماندگاری را بر برخی مشاغل و بازار کار بر جای گذاشت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده و لزوم حمایت از اشتغال، وزارت تعاون کار با همکاری ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه حمایتی پرداخت تسهیلات کم بهره را به کسب و کارهای آسیب دیده تصویب کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش یادآور شد: در این برنامه جامعه هدف مشمول پرداخت تسهیلات به ازای هر اشتغال در بنگاه‌های تعطیل شده مبلغ ۱۶ میلیون و در سایر بنگاه‌ها ۱۲ میلیون تومان شدند.

وی ادامه داد: در صنف حمل و نقل نیز به رانندگان تسهیلات ۶ میلیون تومانی پرداخت شده و مبلغ تسهیلات در رسته‌های گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان به دلیل کم اشتغال بودن طرح‌ها به جای تعداد اشتغال، مبتنی بر بنگاه در نظر گرفته شده و نرخ تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت ۲۴ ماهه است.

عبدالخانی اظهار کرد: در شهرستان شوش ۱۳ دستگاه اجرایی و ۸ بانک و مؤسسه عامل در پرداخت این تسهیلات همکاری داشته که تا پایان آذرماه سال جاری تعداد ۶۵۷ فقره وام به مبلغ اجمالی ۹۰ میلیارد ریال به حساب متقاضیان واریز شد؛ این نشانگر تحقق ۷۰ درصد از کل درخواست‌های واصله و به میزان ۱۰ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به پایان مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات کرونایی تاکید کرد: فقط صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده در حوزه فرهنگ و هنر تا پایان سال جاری مهلت ثبت نام و بهره مند شدن از این تسهیلات را دارند و بانک‌های عامل نیز تا پایان بهمن ماه باید پرونده‌های موجود را تعیین تکلیف و مبالغ را به حساب متقاضیان واریز کنند.

رئیس اداره کار شوش یادآور شد: در خصوص سیاست‌های فعال بازار کار نیز اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان حائز رتبه اول کشوری و شهرستان شوش با تحقق عملکرد فوق برنامه‌ای خود در جایگاه برتر استانی قرار دارد.

عبدالخانی به مشوق‌های بیمه‌ای اشاره کرد و افزود: در زمینه مشوق بیمه‌ای با پرداخت بیش از ۴.۲ میلیارد ریال سهم بیمه کارفرمایان، شرایط پایداری اشتغال ۴۹۸ نفر مهیا شده و این یعنی عملکرد ۴۷۸ درصدی نسبت به برنامه یک‌ساله شهرستان است.

سرپرست اداره کار شوش گفت: تاکنون مبلغ یارانه دستمزد به ارزش ۳.۴ میلیارد ریال برای حمایت از ۳۷۴ فارغ‌التحصیل اشتغال اولی شهرستان شوش توسط وزارتخانه متبوع به حساب کارفرمایان واریز شده و این رقم به تعداد ۲۱۸ فقره قرارداد بالاتر از برنامه مصوب شهرستان است.

کد خبر 5394743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha