۱۹ دی ۱۴۰۰، ۹:۵۵

در پی بارندگی های هفته گذشته؛

۵ میلیون متر مکعب رواناب در سدهای خراسان‌جنوبی ذخیره شد

 ۵ میلیون متر مکعب رواناب در سدهای خراسان‌جنوبی ذخیره شد

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: یک میلیون مترمکعب رواناب در سدهای مخزنی و ۴ میلیون مترمکعب رواناب بر اثر بارندگی هفته گذشته در سدهای تغذیه مصنوعی مهار و ذخیره شد.

سعید سروری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته در خراسان‌جنوبی یک میلیون مترمکعب رواناب در سدهای مخزنی استان و ۴ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای تغذیه مصنوعی مهار و ذخیره گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان‌کرد: با توجه به اینکه شدت بارش‌ها بیشتر در مناطق جنوبی استان بوده است سد تغذیه مصنوعی چهار فرسخ نهبندان با مهار ۳ میلیون متر مکعب بیشتر حجم ذخیره رواناب را به خود اختصاص داده است

سروری با اشاره به اینکه در مجموع حجم سدهای خراسان‌جنوبی ۵۸.۵ میلیون متر مکعب است، ادامه‌داد: در حال حاضر ۲۰ درصد حجم مخازن سدهای استان آب ذخیره دارند.

وی با بیان اینکه چندی پیش (از ابتدای آذرماه) خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی سد نهرین طبس را از چرخه تأمین آب شرب خارج کرده بود، یادآور شد: متأسفانه بارندگی‌ها در محدوده شهرستان طبس و این سد به اندازه‌ای نبوده که این سد دوباره به چرخه تأمین آب شرب برگردد و بیشتر بارندگی را در مناطق جنوبی داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در خراسان‌جنوبی هفت سد مخزنی به نام سد اسدیه، سد حاجی آباد، سد شهید پارسا، سد فرخی قاین، سد دره بید، سد کریت و سد نهرین وجود دارد.

کد خبر 5395310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha