۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶

استاندار قزوین:

برای انتصاب مدیران روی لیست واحدی تمرکز نداریم

برای انتصاب مدیران روی لیست واحدی تمرکز نداریم

قزوین-استاندار قزوین با بیان اینکه جریان خاصی به ما مشاوره نمی‌دهد و از مراجع و دستگاه‌های مختلفی مشاوره می‌گیریم اظهار کرد: برای انتصابات بر روی لیست واحدی تمرکز نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی شب گذشته در جمع مدیران رسانه‌های استان قزوین که در سالن جلسات باغستان‌های استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: همه ما رسالتی بر دوش داریم و باید در جهت بهبود سطح زندگی مردم و ارتقا استان قزوین تلاش کنیم.

وی افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی رسانه باید با اقدامات حمایتی توسط دستگاه‌های زیربط و دستگاه‌های حاکمیتی رفع شود و با برنامه ریزی در مسیر پیگیری قرار بگیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: ما در فضایی زیست و فعالیت می‌کنیم که سرعت تغییر و تحول در آن سرعت بالایی دارد و هر مجموعه‌ای که از این تغییرات عقب بماند قطعاً متضرر خواهد شد.

وی اضافه کرد: برداشت من در بدو ورود به استان قزوین این بود که رسانه‌های مکتوب قزوین رسانه‌های موفقی هستند و این طبیعی است که هزینه بالای فعالیت برای این دست از رسانه‌ها محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.

اعلایی تاکید کرد: در فضای مجازی در مقایسه با استان‌های همجوار فعالیت رسانه‌های استان به نظر می‌رسد باید افزایش یابد و نیاز است حضور رسانه‌ها در این بستر با توجه به اینکه هزینه‌های آن کمتر و راندمان بهتری دارد افزایش یابد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه استان پیشینه و ریشه قوی در حوزه رسانه دارد و حتی خیلی از رسانه‌های ما جز اولین‌ها در حوزه تاریخی هستند و این نشانه عشق و علاقه و همچنین تدبیر است که این فضا حفظ شده است.

فرهنگ مزیت مطلق استان قزوین است

استاندار قزوین با بیان اینکه همه ما یک رسالت و فصل مشترکی در حوزه توجه ویژه به ظرفیت‌های استان قزوین داریم بیان کرد: همه ما در یک محیط جغرافیایی مشترک در حال زندگی هستیم و یک رسالت مشترکی در خصوص عواقب مترتب بر این محیط جغرافیایی مشترک دنبال می‌کنیم و هر چقدر در این مسیر همگرا تر باشیم توفیقات مشترک ما افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه آنچه از قزوین در بیرون از استان نمود پیدا کرده خیلی کمتر از داشته‌های آن است، عنوان کرد: مزیت مطلق قزوین را فرهنگ قزوین می دانم یعنی در کنار مزیت‌های متعددی که قزوین دارد، مزیت مطلق آن مزیت فرهنگی است و این بستر همه موارد توسعه‌ای است.

اعلایی تصریح کرد: همه ما باید در شناساندن داشته‌های بالقوه و بالفعل که می‌تواند ظرفیت توانمندسازی منطقه و محیط را فراهم کند تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تشکل‌های صنفی حوزه رسانه علاوه بر پیگیری مسائل و مشکلات صنفی، موضوعات و حوزه‌هایی که همه رسانه‌ها می‌توانند به صورت همگرا پیگیری کنند را احصاء کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه نگاه ما به رسانه‌ها مطالبه گری جدی از سوی آنها است، تاکید کرد: از سویی انتظار داریم قضاوت در مورد افراد در رسانه‌ها نیز مبتنی بر واقع گرایی باشد تا باعث بی انگیزگی و آسیب دیدن روحیه زحمت‌کشان نباشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی هستیم و هیچکس نافی ضرورت اصلاح وضع موجود نیست و همه باید بر این تلاش کنیم.

اعلایی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید مد نظر داشته باشیم کمک به افزایش اعتماد مردم به فعالیت‌های مورد نظر در مسیر رشد و اصلاح است.

وی با بیان اینکه در هر رویه فکر و اعتقاد سیاسی هستیم باید با انصاف اقدامات مثبت را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: دولت تلاش می‌کند با تدبیر و برنامه ریزی های متکی بر مطالعات، آسیب‌های موجود را جبران کند و روند ثبات گونه شاخص‌های اقتصادی بخشی از این اقدامات است.

باید ضریب تبدیل آب به درآمد در استان را ارتقا دهیم

استاندار قزوین یادآور شد: برخی تصمیمات سختی را دولت در دستور کار قرار دارد تا رویه‌هایی که منافع مردم را دنبال نمی‌کرد اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در مورد مشکلات استان از جمله آب باید اولویت گذاری‌هایی انجام شود، تاکید کرد: ما باید ضریب تبدیل آب به درآمد در استان را ارتقا می‌دهیم.

اعلایی با تاکید بر اینکه در حوزه افزایش راندمان آب و افزایش ارزش افزوده محصولات آب بر برنامه ریزی داشته باشیم، ادامه داد: در حوزه توسعه اقتصادی باید به سمت افزایش ارزش افزوده و ارتقا بهره وری حرکت کنیم.

وی بیان کرد: استان قزوین از حیث گردشگری دارای مزیت‌های فوق العاده اما بکر است و نیاز است با کمک اصحاب رسانه، افق‌های نگاه در استان تغییر کند.

۶۰ درصد افراد پیشنهادی در لیست‌ها مشترک هستند

مقام عالی دولت در قزوین با اشاره به تغییرات مدیران در استان قزوین نیز گفت: در حوزه انتصابات بنای ما این است که تا حد ممکن اصل بر کارآمدی و خروجی تصمیمات مستقر در فضای مدیریتی باشد تا فضاهای پس از انتصاب فضاهای بهتری برای ارتقا خدمات به مردم باشد.

وی با بیان اینکه جریان خاصی به ما مشاوره نمی‌دهد و از مراجع و دستگاه‌های مختلفی مشاوره می‌گیریم اظهار کرد: برای انتصابات بر روی لیست واحدی تمرکز نداریم و مبنای تصمیم گیری های ما یک لیست خاص نیست.

استاندار قزوین افزود: افراد بیش از ۶۰ درصد لیست‌های ارائه شده، مشترک هستند و این نشان دهنده این است که یک نگاه همگرایی برای توسعه استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت یک دولت صرفاً سیاسی نیست و به دنبال توسعه است، تاکید کرد: ما در فضای نخبگانی نیاز به استفاده از نخبگان داریم و ضرورتی برای نگاه جریانی و سیاسی به نخبگان وجود دارد و حداقل ترین نگاه به آنها سیاسی است.

اعلایی تصریح کرد: نیاز است ریسک پذیری مدیران در استان افزایش یابد و از دستگاه نظارتی هم خواهش کردم که فرصت ریسک پذیری به مدیران را بدهند، اگر دست و پای مدیران برای تصمیمات سخت بلرزد هرگز نمی‌توانیم تصمیمات بزرگ منجر به توسعه را بگیریم.

استاندار قزوین در پایان یادآور شد: هرکسی بخواهد فضای استان را به سمت فرعی کردن موضوعات و حاشیه دار کردن توسعه ببرد در مسیر خدمت به مردم حرکت نمی‌کند.

کد خبر 5395430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha