۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸

عضو شورای افتای اهل سنت کردستان:

روحانیون کردستان اندیشه ورز هستند

روحانیون کردستان اندیشه ورز هستند

سنندج- عضو شورای افتای اهل سنت کردستان گفت: روحانیون کردستان خودشان اندیشه ورز بوده و اگر قرار باشد دغدغه ای را بیان کنند به کسی نیاز ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا معروف خالدی در همایش استانی یاوران بصیرت در سنندج اظهار داشت: انقلاب اسلامی خودباوری را در بین ملت ایران ایجاد کرد و برکات این قیام مردمی هم اکنون به دیگر کشورهای منطقه هم رسیده است.

وی افزود: دشمن امروز در مناطق مرزی حساس‌تر تلاش می‌کند و مسئله قومی و قبیله‌ای و مذهبی مهمترین مبحث برای توطئه افکنی آنان است.

ماموستا خالدی تصریح کرد: در کردستان عزیز همواره روحانیون پیشرو و پیشگام در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده اند و محراب مساجد را خالی نگذاشته اند و در کنار مردم بوده و روشنگری کرده اند و سند این ادعا شهادت بیش از ۵۰ روحانی در کردستان است.

وی افزود: روحانیون کردستان خودشان اندیشه ورز هستند و احتیاجی به راهکار دیگران ندارند و خودشان مجتهد و عالم و آگاه دارند و فکر و زبان دارند و اگر قرار باشد دغدغه‌ای را بیان کنند به کسی نیاز ندارند.

ماموستا خالدی اظهار کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند انقلاب اسلامی مردم ایران را مصادره کند و برای پیروزی این انقلاب مردم کرد اهل سنت ایران سهیم بوده اند و اجازه تفرقه و شبهه به کسی در این خصوص نمی‌دهیم.

وی خطاب به استاندار کردستان گفت: انتظار داریم درد دل‌های روحانیون توسط استانداری و مسئولان اجرایی مدنظر قرار گیرد چرا که روحانیون تریبون نظام هستند و عزت نفس دارند و با تمام مشکلات معیشتی خویش همواره پای کار بوده اند.

ماموستا خالدی افزود: بسیاری از شهرستان‌ها مصلی نماز جمعه ندارد و انتظار داریم استاندار کردستان در این خصوص ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از روحانیون مشکل معیشتی و مسکن دارند و برای رفع این دغدغه‌ها نیازمند حمایت ویژه مسئولان استانی و کشوری هستند.

کد خبر 5395835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha