۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱

فرماندار همدان:

اداره راه و شهرسازی همدان پشت طرح جامع پنهان نشود

اداره راه و شهرسازی همدان پشت طرح جامع پنهان نشود

همدان- فرماندار همدان گفت: اختلاف سلیقه‌ها نباید به زندگی مردم گره بخورد و اداره راه و شهرسازی همدان نباید پشت موضوع طرح جامع شهری همدان پنهان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محمدی یکشنبه در کارگروه امور زیر بنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت مسکن شهرستان همدان به عنوان مرکز استان بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: در راستا تأمین مسکن در همدان در حال پس دادن امتحان هستیم، اینکه دولت انقلابی و مردمی سیزدهم می‌تواند کار را در این زمینه پیش ببرد.

وی خواستار همراهی تمامی دستگاه‌ها در این عرصه شد و گفت: اگر هر کدام از دید خودمان نگاه کنیم، اسباب شرمندگی پیش مردم می‌شود، انتظاری در خصوص تأمین مسکن برای مردم ایجاد شده و درست است که باید سالانه این مقدار واحد مسکونی ساخته شود اما اگر محقق نشود، اعتماد مردم سلب می‌شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه انتظار نداشتیم که شهر مریانج دچار مشکل مسکن شود، با گلایه مندی ادامه داد: انتظار از مجموعه راه و شهرسازی فراتر از اینها است، کار رها شده و اگرچه بخشی از آن به طرح جامع مربوط است اما با این موضوع نیز طی چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف سلیقه‌ها نباید به زندگی مردم گره بخورد چراکه عمر مسولیت‌ها کوتاه است، اینها زیبنده نیست به همین علت باید زودتر تکلیف‌ها مشخص شود.

این اما و اگرها برای مردم یک متر خانه نمی‌شود!

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه اداره راه و شهرسازی همدان نباید پشت موضوع طرح جامع پنهان شود، گفت: باید کارها در راستای طرح اقدام ملی مسکن شروع و تمام شود و طرح نهضت مسکن نیز در پیش گرفته شود.

محمدی با بیان اینکه آیا تمام طرح اقدام ملی مسکن همدان به ۶۸۰ هکتاری الحاق بند است؟ با گلایه مندی خطاب به مسئولین اداره راه و شهرسازی همدان گفت: کار را در قالب طرح اقدام ملی مسکن در زمین شهرک فرهنگیان و بلوار سلامت شروع کنید، این اما و اگرها برای مردم یک متر خانه نمی‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بحث سرانه‌ها در ساخت مسکن بیان کرد: در دولت گذشته در قالب طرح اقدام ملی مسکن در همدان حتی یک آجر روی آجر گذاشته نشد و حال در پیش روی این طرح‌ها باید به سرانه‌های آموزشی، بهداشتی و غیره توجه شود.

در ادامه، شهردار مریانج با گلایه مندی از روند پیش روی اداره راه و شهرسازی همدان گفت: از یکسال پیش درگیر پیدا کردن زمین هستیم، هم اکنون قریب به ۴ هزار نفر در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده اند، ما تمامی اقدامات را پیش برده ایم اما برای اجرا و الحاق و تغییر کاربری شاهدیم اتفاقی نمی‌افتد.

محسن معصوم علیزاده با بیان اینکه بالغ بر ۱۷.۵ هکتار زمین را برای اجرای مسکن اعلام کرده ایم اما در این مسیر اتفاقی نمی‌افتد، مطرح کرد: سرمایه گذاران در این زمینه پای کار آمده اند اما زمانی که می‌بینند اتفاقی نمی‌افتد، دلسرد می‌شوند.

وی ادامه داد: چگونه می‌خواهیم با این روش ۱۵ هزار واحد مسکن بسازیم؟ با این روش، از جلسه آمدن نتیجه نمی‌گیریم.

کد خبر 5395855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha