۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰

راهیابی ۱۲ کانون کردستان به مرحله کشوری سومین رویداد ملی «فهما»

راهیابی ۱۲ کانون کردستان به مرحله کشوری سومین رویداد ملی «فهما»

سنندج- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از راهیابی ۱۲ کانون استان به مرحله کشوری سومین رویداد ملی «فهما» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامل گلباغی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزیابی مرحله استانی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در سومین رویداد فهما حضور مدیر ستاد، کارشناسان استانی و ناظر ستاد کشوری برگزار و پس از آن ۱۲ کانون منتخب جواز شرکت در مرحله کشوری این رویداد ملی را از ان خود کردند.

وی افزود: سومین رویداد ملی «فهما» از ۱۶ مردادماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در بین کانون‌های مساجد کردستان نیز آغاز شد و در مدت زمان ثبت این فعالیت‌ها که تا ۳۰ آذر ماه ادامه داشت ۳۸۱ کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان توانستند فعالیت‌های خود را در بستر سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار داشت: پس از اتمام زمان ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، داوری‌ها در ابتدا در سطح ملی برگزار و قریب به ۳۰ کانون فعال کردستان که توانسته بودند مشارکت بالایی در این رویداد ملی داشته باشند و امتیاز بالای ۱۰ هزار را کسب کنند برای انتخاب کانون‌های برگزیده هر رواق به ستاد فهما استان معرفی شدند.

گلباغی افزود: در همین راستا ارزیابی مرحله استانی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در سومین رویداد فهما نیز روز یکشنبه ۱۹ دی با حضور مدیر ستاد، کارشناسان استانی و ناظر ستاد کشوری برگزار شد و پس از آن ۱۲ کانون منتخب جواز شرکت در مرحله کشوری این رویداد ملی را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: سومین رویداد ملی «فهما» در قالب ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سامانه «بچه‌های مسجد» با شعار «به توان مردم» برگزار شد که در این رویداد برنامه‌های اجرای شده در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق زیرمجموعه با عناوین ترنج، دانش، رسانه، سرود، فن آوری، فیلم، نمایش، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور و همدلی به ثبت رسید.

گلباغی در خصوص اسامی کانون‌های منتخب استانی این رویداد گفت: کانون‌های چهاریار نبی (رض) سنندج، آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) قروه، محمدامین (ص) بیجار، مهدیه قروه، کنعان سنندج، پیامبر (ص) مریوان، عبدالباسط سنندج، نبی اکرم (ص) سنندج، دانیال سنندج، علم و دانش سنندج، صاحب الزمان (عج) بیجار و امام خمینی (ره) دیواندره از جمله کانون‌های هستند که برای رقابت با کانون‌های فعالی کشوری معرفی شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان تاکید کرد: کانون‌های منتخب هر رواق که به مرحله کشوری معرفی شده اند تا ۲۴ دی‌ماه فرصت خواهند داشت تا با ارسال مستندات در رشته معرفی شده به رقابت با کانون‌های راه یافته از سایر استان‌ها بپردازند.

کد خبر 5396320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha