۲۲ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۰

در ادامه ادعاها پیرامون منشاء کرونا؛

سناتورهای آمریکایی یک لایحه ضد چینی معرفی کردند

سناتورهای آمریکایی یک لایحه ضد چینی معرفی کردند

لایحه ای که اخیراً به مجلس سنای آمریکا ارائه شده بدون ارائه هر گونه سندی، بر ادعاها مبنی بر کارشکنی چین در مسیر تحقیقات پیرامون منشاء پیدایش کووید ۱۹ متمرکز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «چاک گرسلی» و «مارکو روبیو» از اعضای جمهوریخواه مجلس سنا، مصوبه ای را معرفی کرده اند که بر اعمال تحریم علیه مقامات چینی به اتهام کارشکنی در مسیر انجام تحقیقات مستقل درباره منشاء کووید ۱۹ متمرکز است.

این لایحه به گونه ای طراحی شده که ظرف ۹۰ روز بعد از تصویب و چنانچه به زعم آنها چین همچنان مانع از تحقیقات معتبر در این زمینه شود، اعمال تحریم ها را لازم الاجرا می کند.

به ادعای سناتور گرسلی این تحقیقات برای تعیین نقش چین در اشاعه ویروس کرونا و پنهانکاری درباره این مسئله مهم است. تحریم های تدارک دیده شده نیز به طور عمده بر ریاست آکادمی علوم چین و مؤسسات و آزمایشگاه های وابسته به آن متمرکز است. این لایحه بودجه اختصاص داده شده به پروژه های مشترک مؤسسات آمریکایی و آکادمی علوم چین را هم تعلیق می کند.

در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱، نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که شواهدی مبنی بر اینکه کرونا یک محصول آزمایشگاهی با قابلیت استفاده به عنوان سلاح بیولوژیکی باشد، پیدا نکرده اند. با این حال آنها همچنان چین را به کارشکنی در روند انجام تحقیقات مستقل متهم می کنند.

این در حالی است که سال گذشته، بازرسان سازمان بهداشت جهانی از آزمایشگاه ووهان- شهری که برای اولین بار همه گیری از آن آغاز شد- بازدید و اعلام کردند که نشانه ای مبنی بر آزمایشگاهی بودن کرونا پیدا نکرده اند و محتمل ترین گزینه برای منشاء این بیماری مسری، همچنان انتقال از حیوان به انسان است.

کد خبر 5397781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha