۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱

فرماندار ویژه دهلران:

تلاش برای رفع مشکلات کشاورزان دهلران امری ضروری است

تلاش برای رفع مشکلات کشاورزان دهلران امری ضروری است

دهلران-معاون استاندار ایلام و فرماندار ویژه دهلران گفت: با توجه به ظرفیت های بالای کشاورزی در شهرستان دهلران، تلاش برای رفع مشکلات کشاورزان این منطقه امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، لطیف صادقی ظهر چهارشنبه در جمع نماینده کشاورزان برتش و اعضای هیأت مدیره تعاونی‌های کشاورزی دهلران اظهار داشت: رفع دغدغه‌های کشاورزان در تأمین آب و تعامل آنان با امور آب در رعایت الگوی مصرف آب با نصب کنتورهای هوشمند باید در کشت‌های پاییزه و تابستانه در اولویت باشد.

وی افزود: بخشی از این مسائل مربوط به منابع و تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی است که تاکنون اقدامات خوبی انجام گرفته و با همکاری امور آب تأمین آب کشت تابستانه و پاییزه در شهرستان انجام گرفته است.

صادقی یادآور شد: نیاز است کشاورزان نیز با امور آب در بحث قراردادها و پرداخت حق آبه همکاری به موقع داشته باشند و از طرفی با توجه به خشکسالی رعایت الگوی مصرف را بیش از پیش مد نظر داشته باشند.

فرماندار ویژه دهلران به سامانه گرمسیری و نقش آن در تأمین آب بخشی از اراضی کشاورزی شهرستان هم اشاره کرد و گفت: پیگیری‌هایی برای تزریق اعتبار به این پروژه در سطح استان و کشور انجام گرفته که با تکمیل آن شاهد رونق بیش از پیش کشاورزی در شهرستان و بویژه در بخش مرکزی خواهیم بود.

صادقی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری را از دیگر اقدامات ارزشمند در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: ۵۰ هزار هکتار از این طرح در حوزه استان ایلام و دهلران است که با اجرای آن امروز شاهد تحول در بخش کشاورزی شهرستان بویژه در بخش دشت عباس هستیم و علاوه بر احیای اراضی، ایجاد کمربند سبز و اشتغال مانع از مهاجرت مردم از مناطق مرزی و عمران و آبادانی و کار و تولید در مرز شده است.

کد خبر 5398057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha