۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:

ایل سنگسر ظرفیت اقتصادی و قطب دامداری استان سمنان است

ایل سنگسر ظرفیت اقتصادی و قطب دامداری استان سمنان است

سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه ایل سنگسر ظرفیت اقتصادی و قطب دامداری استان است، گفت: بحث اجرای قطب دامپروری به عنوان مصوبه سفر رئیسی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلرو در جلسه بررسی راهکارهای ایجاد قطب دامپروری در مهدی‌شهر از مصوبات سفر رئیسی به استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه ایل سنگسر ظرفیت اقتصادی و قطب دامداری استان است، ابراز کرد: دام سنگسری، با مشتقات فراوانی که از شیر آن گرفته می‌شود و گوشت باکیفیت، دارای ظرفیت بسیار زیاد بوده و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه رئیسی وعده ایجاد قطب دامپروری در مهدی‌شهر را دادند و امروز به عنوان یکی از مصوبات سفر به استان سمنان ابلاغ شده است، افزود: این پروژه باید مطالعه داشته و زیرساخت‌های آن فراهم و اعتبار مالی آن تأمین شود همچنین در بحث اجرای قطب دامپروری به عنوان مصوبه سفر، تاکید شده تا از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بهره‌گیری شود.

عضو خانه ملت با بیان اینکه در راستای تسریع در انجام و به سرانجام رسیدن این امر، بررسی خواهد شد تا از ظرفیت شرکت شستا نیز استفاده شود، ابراز کرد: ایل سنگسری با ویژگی‌ها و ارزش‌های منحصر به فرد خود، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و به عنوان یک اقدام ملی به سرانجام برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز با بیان اینکه طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدی شهر طی انجام کار مطالعاتی، با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود اجرایی خواهد شد، گفت: ما در استان سمنان در خدمت سرمایه گذاران به خصوص در زمینه همراهی برای عملیاتی کردن طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدی شهر هستیم.

علیرضا شریفی نژاد با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان سمنان همواره در جایگاه‌های برتر کشور قرار دارد و ما در استان با تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مالی در حد مقدورات و بدون از دست داد زمان، برای اجرایی شدن این طرح گام بر می‌داریم، افزود: برای اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور به استان موانع و موارد موجود بر سر راه طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدی شهر برطرف و پشتیبانی‌ها صورت می‌گیرد.

کد خبر 5398952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha