۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۳

کارشناس هواشناسی اصفهان خبر داد؛

پیش‌بینی کولاک برف و طوفان لحظه‌ای در غرب و جنوب اصفهان تا ۲۵ دی

پیش‌بینی کولاک برف و طوفان لحظه‌ای در غرب و جنوب اصفهان تا ۲۵ دی

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز بارش‌ها در غرب و جنوب استان از عصر امروز پنجشنبه و تداوم آن تا ۲ روز آینده خبر داد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش باران از عصر و شامگاه امروز در غرب و جنوب استان اصفهان آغاز می‌شود، اظهار داشت: این سامانه به تدریج و با شدت کمتر سایر مناطق استان را نیز در بر می‌گیرد و به تناوب تا روز شنبه ۲۵ دی ماه ادامه می‌یابد.

او با اشاره به اینکه شدت فعالیت این سامانه در نواحی غرب و جنوب استان است، خاطرنشان کرد: بارش‌های خوبی را در فریدونشهر، فریدن، چادگان، گلپایگان، خوانسار و سمیرم در این سه روز انتظار داریم و در ابتدا باران و پس از آن برف در این مناطق می بارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: مه‌آلودگی، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای مواصلاتی غرب و جنوب استان، کولاک برف، وقوع رعد و برق و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به اینکه بارش‌ها در سایر مناطق استان یکنواخت نیست، ادامه داد: بارش‌های میلیمتری را در شهر اصفهان انتظار داریم که شاید به چهار- پنج میلیمتر برسد.

به گفته او از روز جمعه تا یکشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال طوفان لحظه‌ای در نواحی غربی، جنوبی و تا حدی شمال شرقی استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد گرم‌تر می‌شود، ابراز داشت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5398977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • میثم IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      13 3
      کاش مدارس هم تعطیل بشه
    • پریا حسینی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 0
      امشب برف بیاد و بشینه یخ بزنه یخبندان بشه و بارون نیاد
    • رضا IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      2 0
      به امید بارش رحمت الهی و سیراب شدن زمین
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      1 1
      اگه مدارس هم تعطیل بشه خوب است چون هوا سرد است ومن خودم شخصا از روزی که رفته ام مدرسه همش مریض هستم ونمیدونم چرا با اینکه دکتر رفته ام خوب نمیشم کسی که به فکر سلامتی بچه ها نیست