۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خبرداد؛

پنجمین روز متوالی بدون فوتی کرونایی در قزوین

پنجمین روز متوالی بدون فوتی کرونایی در قزوین

قزوین-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: قزوین برای پنجمین روز متوالی هیچگونه مورد فوتی بر اثر کرونا را به ثبت نرسانده است.

محمدحسن ارداقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار کرونایی استان قزوین اظهار کرد: هم اکنون ۹۶ نفر بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند و تنها ۶ نفر آنها بدحال هستند و طی یک هفته گذشته تعداد بستری‌ها به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه فوتی بر اثر کرونا در استان گزارش نشده و تعداد مبتلایان جدید در یک روند رو به کاهش ۲۵ نفر گزارش شده است و تعداد ۴۲ نفر نیز از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز برای پنجمین روز متوالی استان قزوین آری از فوتی کرونایی بوده است و امیدواریم با همکاری مردم در خصوص واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند ادامه داشته باشد.

ارداقیان توضیح داد: تا امروز تعداد ۱۲۵ هزار و ۸۳۲ نفر در استان قزوین به کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد کل فوتی‌های ما در این دوران ۲ هزار و ۸۴۶ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: روند واکسیناسیون سراسری علیه کووید ۱۹ تأثیر بسیار زیادی روی کنترل بیماری داشته است و تا امروز بیش از ۹۳ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان قزوین دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و بیش از ۷۶ درصد از افراد در این رده سنی دز دوم را نیز تزریق نموده‌اند.

ارداقیان گفت: ۹۴ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده آمد و این آمار در دز دوم بیش از ۸۴ درصد و در دز سوم قریب به ۱۸ درصد است.

وی در خاتمه گفت: از شهروندان عزیز قزوینی دعوت می‌کنیم برای کنترل هر چه بهتر شرایط کرونایی هر چه زودتر اقدام به دریافت دز سوم کرونا نمایند.

کد خبر 5400153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha