۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد؛

آموزش ۳۰۰ زن سرپرست خانوار / راه اندازی ۱۱ کارگاه اشتغالزایی

آموزش ۳۰۰ زن سرپرست خانوار / راه اندازی ۱۱ کارگاه اشتغالزایی

بیرجند_ معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۳۰۰ زن سرپرست خانوار نهبندان و سربیشه با هدف اشتغالزایی در دوره‌های آموزشی گلیم بافی و حوله بافی شرکت کردند.

فائزه موهبتی در گفتگو با خبر نگار مهر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی علاوه بر انجام رسالت‌های امداد رسانی تلاش دارد با اجرای طرح‌های مختلف به نیازمندان کمک کند که یکی از این طرح‌ها برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی است.

به گفته وی در راستای احیای صنایع دستی و ایجاد کسب و کار خرد ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در دوره‌های آموزشی گلیم بافی و حوله بافی با هدف اشتغالزایی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه شرکت کرده‌اند.

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اضافه کرد: با برگزاری این دوره‌های آموزشی ۱۱ کارگاه اشتغالزایی در نهبندان تاکنون ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک کارگاه حوله بافی با استفاده از هشت دستگاه در روستای حاجی آباد بیرجند با هدف توانمند سازی محلی با رویکرد توسعه کسب و کار خرد در مناطق حاشیه نشین ایجاد شده است.

موهبتی ادامه داد: در قالب اجرای طرح یاس و کاروان نیکوکار نیز برای زنان سرپرست خانوار و جوانان در شهرستان‌های درمیان و سربیشه کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی در حال برگزاری است.

به گفته وی برای ۸۰ نفر از افراد علاقه‌مند استارت‌آپ ویکندی برگزار شد و طرح‌های برگزیده برای اجرا به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور معرفی شدند تا در صورت تأیید زمینه اجرای آنها فراهم شود.

کد خبر 5400399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha