۲۷ دی ۱۴۰۰، ۹:۴۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد؛

اسکان اضطراری ۸۵ مسافر گرفتار در برف در آذربایجان غربی

اسکان اضطراری ۸۵ مسافر گرفتار در برف در آذربایجان غربی

ارومیه - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از اسکان ۸۵ مسافرمتاثر از برف و کولاک در محور های مواصلاتی جنوب استان توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر جعفرزاده در این زمینه اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی مستقر در محورهای مواصلاتی جنوب استان از ساعات اولیه حادثه کولاک در مجموع ۸۵ نفر از مسافرین متأثر از کولاک را در مراکز امدادی تحت نظر جمعیت هلال احمر و سایر مراکز عمومی داخل شهر اسکان اضطراری دادند.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۵ نفر اسکان داده شده، ۲۰ نفر در پانسیون جمعیت هلال احمر میاندوآب، ۱۱ نفر در در پایگاه امداد و نجات آغبلاغ هلال احمر شهرستان اشنویه، ۱۳ نفر توسط جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد، ۴۱ نفر توسط جمعیت هلال احمر شهرستان نقده در محل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای حیدر آباد هلال احمر نقده اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی همچنین از امداد رسانی و رهاسازی ۱۰۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی جنوب استان استان خبر دادو افزود: در این زمینه به ۲۹۵ مسافر نیز امداد رسانی شد.

جعفرزاده افزود: منابع انسانی به کار گرفته شده در این عملیات رهاسازی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک شامل ۱۵ تیم امداد و نجات با ۱۳ دستگاه آمبولانس و چندین خودروی کمک دار امدادرسانی کردند.

وی همچنین با اشاره به انتقال یک بیمار دیالیزی از روستای درگیر منطقه مرگور ارومیه به مراکز درمانی توسط تیم امدادو نجات جمعیت هلال احمر پایگاه سیلوانا، گفت: تیم امداد پایگاه کوهستان سیلوانا بعد از دریافت گزارش مبنی بر گرفتار شدن یک بیمار دیابتی در اثر بارش شدید برف و کولاک و ایجاد یخبندان، با همراهی اکیپ امدادی راهداری توانستند علیرغم وجود شرایط نامساعد جوی خود را تا ورودی روستا رسانده و بیمار را از محل روستا منتقل و در سه راهی راژان جهت انتقال به مراکز درمانی، تحویل عوامل مرکز فوریت ۱۱۵ کردند.

کد خبر 5401632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha