۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳

سرپرست میراث فرهنگی گلستان خبرداد؛

مرمت و احیا ۶۷ بنای تاریخی فرهنگی گلستان

مرمت و احیا ۶۷ بنای تاریخی فرهنگی گلستان

گرگان- سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از حفاظت، مرمت، ساماندهی، مطالعه، تعمیر و تجهیز ۶۷ بنای تاریخی-فرهنگی و باارزش استان از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان فرمانی بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۶۷ پروژه گلستان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بااعتبار حدود ۲۴۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی، استانی، کمک‌های فنی و اعتباری، مشارکت بخش خصوصی، طرح اشتغال پایدار و طرح ملی مشارکت موردحفاظت، مرمت، ساماندهی، تجهیز و مطالعه قرار گرفت.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان در خصوص پروژه‌های مرمتی استان گفت: ۲۵ پروژه بااعتبار ۱۸۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از منابع ملی مرمت و احیاشده است که شامل آماده‌سازی میراث جهانی گنبد قابوس، ساماندهی و مرمت بناهای شهر تاریخی استرآباد، مطالعه بافت تاریخی گمیشان، حفاظت و مرمت و احیا دیوار بزرگ گرگان و غیره است.

وی با اشاره به پروژه‌های مرمت و احیاشده از محل اعتبارات استانی، بیان کرد: در این مدت همچنین تعداد ۲۶ پروژه ازجمله مطالعه حفظ و احیا شهرستان‌های استان، تعمیر و تجهیز موزه‌های سطح استان، پژوهش و اکتشافات باستان‌شناسی سطح استان، مطالعه، حفظ و احیا حمام‌های رامیان و فارسیان و غیره با مجموع اعتبار ۱۹ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال از محل اعتبار تخصیص‌یافته استانی اجرایی شد.

رحمانی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد ۶ بنای تاریخی شامل مقصودلو، نیاکان، احمددوست، آسیابان، سفیدیان و میرزایی در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) بااعتبار ۳۴ میلیارد ریال از محل کمک‌های فنی و اعتباری مورد مرمت قرار گرفت.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان در ادامه با بیان تخصیص اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل طرح ملی مشارکت برای تعمیر و مرمت پنج بنای تاریخی شهر تاریخی استرآباد، خاطرنشان کرد: مشارکت در تعمیر و مرمت خانه حاج محمد خراسانی، خانه ضیا موسوی، بنای حافظی، پیرتکیه نعلبندان و تکیه میرفندرسکی ابنیه‌ای بود که بااعتبار تخصص‌یافته از طرح ملی مشارکت مورد مرمت قرار گرفت

کد خبر 5402063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha