۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۲

بازرس کل قضایی استان قزوین خبر داد:

آمادگی دستگاه قضا برای رفع مشکلات نیروگاه شهید رجایی

 آمادگی دستگاه قضا برای رفع مشکلات نیروگاه شهید رجایی

قزوین - بازرس کل قضائی استان قزوین گفت: بازرسی کل استان آماده است تا با استفاده از ظرفیت‌های استانی پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات نیروگاه شهید رجایی را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله علیخانی در بازدید سرزده از نیروگاه شهید رجایی قزوین و بررسی مسائل و مشکلات این نیروگاه از جمله استفاده از گاز مازوت در آن اظهار کرد: با وجود فرارسیدن فصل سرما و کمبود گاز، مسئولان نیروگاه باید ضمن رصد دقیق وضعیت آلودگی هوا و با هماهنگی هر چه بیشتر با محیط زیست استان، میزان سوخت مصرفی را متناسب با شرایط موجود تأمین و مدیریت نمایند.

وی افزود: بازرسی کل استان این آمادگی را دارد در کنار مسئولان استانی و از طریق ظرفیت‌های قانونی خود در جهت رفع مشکلات نیروگاه پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

مقام ارشد نظارتی استان قزوین، ادامه داد: نیروگاه شهید رجایی در صورت عدم استفاده از "سوخت گاز" در کنار سایر عوامل آلاینده شهرستان آبیک، نقش به سزایی در آلودگی هوای این منطقه داشته و مسئولان این نیروگاه به صورت مستمر، مؤثر و فعال می‌بایست برای رفع دغدغه‌های افکار عمومی و تذکرات محیط زیست چاره اندیشی نمایند.

مهران شنتیائی مدیر کل محیط زیست استان قزوین نیز در خلال این بازدید، با ارائه گزارشی از وضعیت آلودگی هوای استان و میزان تأثیر آلاینده‌ها، به خصوص نیروگاه شهید رجایی بر آلودگی هوای استان تصریح کرد: کلیه فعالیت‌های نیروگاه که منجر به آلودگی‌های زیست محیطی می‌شوند بطور مستمر تحت رصد و نظارت همکاران محیط زیست آبیک قرار داشته و بدین منظور چندین مرتبه تذکرات لازم به نیروگاه ارائه شده است.

گفتنی است مسئولان نیروگاه شهید رجایی نیز در خلال توضیحات خود به اهمیت این نیروگاه به لحاظ نزدیکی به استان تهران، تثبیت ولتاژ تهران و شبکه سراسری و ویژگی‌های سوق الجیشی این نیروگاه، به برخی از مشکلاتی که نیروگاه با آن مواجه است نیز اشاره نمودند.

عدم اختیار کافی در مصرف سوخت مازوت و تبعات ناشی از آن اعم از تحمیل هزینه‌های فراوان به نیروگاه، افزایش آلاینده‌های زیست محیطی، جرایم زیست محیطی، عدم تناسب خواسته‌های مجوعه های نظارتی استانی با ظرفیت‌ها و اختیارات نیروگاه از جمله مشکلات و مسائل این نیروگاه عنوان شد.

در پایان این بازدید بازرس کل قضائی استان نسبت به بررسی دقیق‌تر و رسیدگی سریع با همکاری محیط زیست و مسئولان نیروگاه شهید رجایی دستورات لازم را صادر نموده و مقرر گردید نتایج بررسی‌های تکمیلی به استحضار عموم مردم استان برسد.

کد خبر 5402217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha