۲ شهریور ۱۳۸۶، ۱۹:۲۹

حداد عادل:

اندیشه مهدویت باید تبدیل به فرهنگ مهدویت شود

اندیشه مهدویت باید تبدیل به فرهنگ مهدویت شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تبدیل اندیشه مهدویت به فرهنگ مهدویت خاطرنشان کرد: در صورتی که اندیشه مهدویت به فرهنگ مهدوی تبدیل شود در دل ها و جان ها حضور دائمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامعلی حدادعادل ، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح جشنواره طلیعه ظهور که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد ،  با اشاره به تهدید صلح جهانی در دنیای کنونی خاطرنشان کرد: بر خلاف شعارهایی که سردمداران صلح جهانی سر می دهند روز به روز ظلم و ستم در جهان گسترش پیدا می کند.

دکتر حداد عادل  با اشاره به دوران جنگ جهانی دوم گفت: با توجه به این که سال های زیادی از تمام جنگ جهانی دوم می گذرد ولی همچنان جهان در ظلم و جور ابرقدرت ها گرفتار شده و در آن غوطه ور هستند و این امر باعث شده مردم سراسر دنیا در راستای گسترش صلح و عدالت جهانی در انتظار منجی باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لشکر کشی ها روز افزون آمریکا و کشته و مجروح شدن هزاران انسان بی گناه در سراسر دنیا اظهار داشت: امروزه در دنیا شاهد هستیم که استکبار جهانی دنیا را آکنده از ظلم و ستم کرده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به این که آمریکا خود از حقوق بشر و صلح و عدالت دم می زند مکتب های بسیاری درا روپا پدید آمده است که مدعی اجرای تعالیم دینی هستند و می خواهند نقش پیامبران را ایفا کنند و دم از سعادتی می زنند که پیامبران وعده  ان را داده اند.

دکتر حداد عادل خاطرنشان کرد: امروزه موسسات بسیاری برای گسترش صلح و عدالت جهانی ایجاد شده اند و از نمونه های بارز آن سازمان ملل متحد است که تبدیل به تماشاچی بزرگ درعرصه بین المللی شده است و قدرت های بزرگ و ظالمانه بدون اجازه آن به هر کشوری که بخواهند لشکر کشی می کنند.

وی درادامه با اشاره به حمله آمریکا به عراق گفت: چند سال پیش آمریکا مقدمات حمله به عراق را آماده می کرد که گروهی از نخبگان آمریکایی بیانیه ای جهت توجیه عمل آمریکا منتشر کردند که در این بیانیه سازمان ملل به عنوان بنگاه خیریه ای که وظیفه اش کمک های بشر دوستانه است مطرح شده بود.

حداد عادل درادامه اظهار داشت: امروزه هر کس وضع کنونی جهان را بنگرد متوجه می شود که هیچ کوششی در راه صلح واقعی در جهان انجام نشده است.

وی با ا شاره به تهدید و بروز خطر زیست محیطی جهان افزود: امروزه تهدیدات طبیعی که ناشی از بی توجهی  بشر به حقوق دیگران است جامعه جهانی را تهدید می کند در حالی که پیمان کشور ژاپن در جهت کاهش گازهای گل خانه ای به امضا می رسد و آمریکا با کمال گستاخی از امضا این پیمان سرباز می زند.

وی با اشاره به احادیث و روایات ، پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان را از جمله زمینه های ظهور بر شمرد و گفت: با پیشرفت علوم و ارتباطات درک بسیاری از موضوعات غیر ممکن موثر می باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران ظلم و استبداد رژیم سابق در کشور اشاره کرد و گفت: در دوران رژیم شاهنشاهی مردم نسبت به برگزاری جشن های نیمه شعبان شور و اشتیاق و اهتمام ویژه ای داشتند که همه برگرفته از اعتقادات ناب و خالص متدینین آن زمان بود.

وی با بیان اینکه آرمان مهدویت جایگاه عظیم و مرکزی در ایران دارد گفت: شیعه با آرمان مهدویت شکست عاشورا را سرمایه ای برای پیروزی قرار داد.

وی افزود: عاشورا نه تنها  یاس در شیعه ایجاد نکرده بلکه گریه ها و اندوها در ماتم عاشورا تبدیل به گریه شوق و رهایی شده است و نوید ظهور آن آینده را معنا کرده است.

حداد عادل با اشاره به با این که فهم و درک انقلاب بدون درک  فرهنگ مهدویت امکان پذیر نیست اظهار داشت: برای تحکیم فرهنگ انقلاب باید به تحکیم ریشه های آن بپردازیم که فرهنگ مهدویت نیز از مهمترین ریشه های انقلاب است.

وی زبان هنر را بهترین ابزار در ترویج فرهنگ مهدویت دانست و افزود: هنر دستاورد مناسبی جهت ارتقا و گسترش موضوعات مهدوی در جامعه کنونی می تواند باشد .

رئیس مجلس شورای اسلامی  با تبریک اعیاد شعبانیه ، گفت: برگزاری نمایشگاه در مکان شبستان نجمه خاتون کریمه اهل بیت و همزمان با میلاد حضرت ولی عصر زمان در مکان بسیار مطلوب و مناسبی است تا عاشقان و شیفتگان حضرت از این نمایشگاه بهره مند شوند.

دکتر حداد عادل در پایان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با برگزاری این جشنواره در جهت گسترش فرهنگ مهدوی تلاش می کنند قدردانی کرد.

کد خبر 540401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha