۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹

تهیه‌کننده برنامه با مهر مطرح کرد؛

برنامه‌ای برای شهدای پزشکی که ۸ ساله شد/گمنامانی که کمتر یاد شدند

برنامه‌ای برای شهدای پزشکی که ۸ ساله شد/گمنامانی که کمتر یاد شدند

تهیه‌کننده برنامه «سپیدجامگان آسمانی» درباره این برنامه که هشت سال است روی آنتن می‌رود و به شهدای جامعه پزشکی می‌پردازد سخن گفت.

مرجان قندی تهیه کننده و مجری برنامه «سپیدجامگان آسمانی» درباره این برنامه رادیویی به خبرنگار مهر بیان کرد: این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ از موج اف ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز پخش می‌شود. این برنامه با هدف معرفی شهدای جامعه پزشکی از سال ۹۲ در شبکه سلامت فعالیت خود را آغاز کرده و ۸ سال است که هر جمعه پخش می‌شود.

وی با اشاره به سابقه حضور خود در این برنامه عنوان کرد: در ابتدا به عنوان گزارشگر در این برنامه حضور داشتم و مرحوم ارکانی تهیه‌کننده این برنامه بودند که سال ۹۵ فوت کردند و از این سال، تهیه کنندگی را نیز برعهده گرفتم.

این تهیه کننده درباره رویکرد برنامه «سیپدجامگان آسمانی» توضیح داد: در این سال‌ها تلاش کردیم شهدای جامعه پزشکی را معرفی کنیم؛ در این راه به معرفی پزشکانی پرداختیم که در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بودند. پزشکان بسیاری در خطوط مقدم همراه رزمندگان، خودشان را به مجروحان می‌رساندند و امدادرسانی می‌کردند.

وی اضافه کرد: همچنین پرستاران و پزشکان و امدادگران هلال احمر در این برنامه معرفی شده‌اند و عزیزانی بوده‌اند که شاید به عنوان امدادگر در خط مقدم بودند و در سریع‌ترین زمان ممکن خدمت پزشکی به رزمنده‌ها می‌دادند و در این راه به شهادت رسیدند.

این تهیه‌کننده رادیو یادآور شد: معرفی شهدای جامعه پزشکی از رسالت‌های شبکه سلامت است؛ دیگر رسانه‌ها به معرفی شهدای دیگر می‌پردازند و در شبکه سلامت تلاش کردیم دین خود را به نوعی به شهدای پزشکی ادا کنیم چرا که شهدای جامعه پزشکی گمنام هستند و کمتر از این شهدا نام برده می‌شود.

قندی تصریح کرد: این شهدا علی رغم تحصیلات، همراه رزمندگان در خطوط مقدم همراهی می‌کردند و نقش آنان در هشت سال بی‌بدیل بوده و باید با خدمات شهدای سلامت بیش از پیش آشنا شویم. در این برنامه همچنین به شهدایی اشاره داریم که در دوران اسارت به شهادت رسیدند. دکتر هادی بیگدلی و دکتر علی خالقی از جمله این شهیدان هستند. این دو شهید در روزهای ابتدایی جنگ به مناطق جنگی اعزام شدند و به اسارت نیروهای بعثی درآمدند و بهترین روزهای زندگی را در زندان‌ها گذراندند و در دوران اسارت زیر شکنجه‌ها، به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به شهادت کادر سلامت در دوران مقابله با کرونا در دو سال اخیر به تغییر رویکرد برنامه «سپیدجامگان آسمانی» پرداخت و گفت: با آغاز کرونا و فداکاری جامعه پزشکی و خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس، رویکرد را تغییر دادیم و تلاش بر این بوده تا مدافعان سلامتی را که در راه دفاع از سلامت مردم، ایثار و جان فشانی کردند معرفی کنیم. یکسال و نیم است که مدافعان سلامت شهید را در رسته‌های مختلف پزشکی معرفی می‌کنیم؛ حتی نیروهای خدماتی یا راننده‌های آمبولانس و امدادگران شهید در این برنامه معرفی می‌شوند و با اعضای خانواده و همکاران این شهیدان برای پی بردن به ویژگی‌های اخلاقی آنان گفتگو می‌کنیم.

کد خبر 5405882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha