۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵

مهر گزارش می دهد؛

تاخیر دوباره در راه اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام

تاخیر دوباره در راه اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام

ایلام-راه اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام در حالی بعد از ۱۲ سال هنوز تکمیل نشده که وعده های چندباره مسئولان برای افتتاح این طرح در سال جاری هنوز محقق نشده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: باز هم تأخیر در تحویل بیمارستانی که چشمان بیماران ایلامی به افتتاح و راه اندازی آن دوخته شده است تا شاید کمکی برای نرفتن به دیگر استان‌ها برای خدمات درمانی باشد.

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام یکی از پروژه‌های بزرگ درمانی استان ایلام است که پس از گذشت ۱۲ سال نه تنها تکمیل نشده است بلکه وعده‌های چندباره مسئولان برای تکمیل و حل مشکلات بر سرراه بیمارستان نیز محقق نشده است.

در تلاش برای رفع نقص پروژه هستیم

مدیر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه بیمارستان ۳۶۷ تختخوابی ایلام در اوایل سال ۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز و سال ۹۳ تقریباً اسکلت بیمارستان تمام شده است.

محسن ناظری افزود: بعد از تغییر و تحولاتی که ایجاد شد، در سال ۹۳ به بعد وزارت بهداشت پروژه را تحویل گرفت و مجدداً عملیات نازک کاری بیمارستان شروع شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام یکی از پروژه‌های عظیم استان است و نزدیک به ۳۴ هزارمترمربع زیربنا دارد، نیاز به حداقل ۵ سال زمان برای تکمیل شدن داشت و تأخیر در ساخت پروژه به دلیل منابع مالی بوده است.

تاخیر دوباره در راه اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ خود وزارت تلاش فراوانی داشت که این پروژه به سرانجام برسد، تلاش‌ها باعث شد که طرح پیشرفت زیادی داشته باشد، پیشرفت آن از اوایل امسال از ۸۵ درصد به ۹۷ درصد رسیده است.

ناظری افزود: هم اکنون به طور تقریبی پروژه تکمیل است و در تلاش برای رفع نقص پروژه هستیم، تلاش ما این است که تا پایان سال این پروژه را به مراحل افتتاح برسانیم.

باید تجهیزات و تأسیسات به طور کامل تست شود

مدیر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: افتتاح پروژه‌های بیمارستانی همانند دیگر پروژه‌ها نیست، پروژه‌های بیمارستانی مرحله به مرحله باید تکمیل شوند.

وی ادامه داد: اولین مکانی که در این بیمارستان خدمات رسانی را شروع می‌کند بخش اورژانس است، اورژانس بیمارستان وابسته به زیرزمین است زیرا تجهیزات و تأسیسات در این مکان قرار دارد.

ناظری بیان کرد: باید تجهیزات و تأسیسات به طور کامل تست شود و ایرادات آن در این فاصله زمانی برطرف شود، اتاق عمل زمانی راه اندازی می‌شود که هیچ ایرادی حتی ریزترین ایراد نباید وجود داشته باشد زیرا با جان مردم سروکار دارند.

تاخیر دوباره در راه اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام

وی عنوان کرد: یک سال طول می‌کشد که کل بیمارستان تکمیل و خدمات رسانی را شروع کند، یعنی بعد از تاریخی که اورژانس افتتاح می‌شود یک سال بعد از آن زمان نیاز داریم که کل بیمارستان راه اندازی کنیم.

مدیر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در این فاصله برای وارد کردن تجهیزات و نصب آنها و جذب پرسنل زمان است، آخرین قسمتی که به خدمات رسانی می‌رسد اتاق عمل بیمارستان است

زیرساخت‌های بیمارستان هنوز مشکل دارند

وی بیان داشت: در خصوص زیرساخت‌های بیمارستان سه مسئله اصلی وجود دارد که مشکلات خود را دارند، یکی خط انتقال فاضلاب خود بیمارستان است که باید حتماً انجام شود.

ناظری ادامه داد: از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز این بیمارستان، خطوط انتقال برق و نیز راه دسترسی اختصاصی به عنوان یک مسیر امن برای دسترسی به بیمارستان است.

وی گفت: راه دسترسی متأسفانه به علت کمبود اعتبار و مشکلات معارضان در مسیر فعلاً متوقف شده است، اداره راهداری متولی اجرای این طرح است که در تلاش برای برطرف کردن مشکلات است.

مدیر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تأمین اعتبار پروژه‌های زیرساختی باید از طریق استانداری پیگیری شود که در این راستا قول‌هایی داده شده که منابع مالی برای ادامه کار تأمین شود.

وی گفت: تمام تلاش پرسنل دانشگاه علوم پزشکی این است که این پروژه هر چه زودتر به نتیجه برسد.

مشکلات پروژه راه دسترسی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام

معاون فنی راهداری ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه راه دسترسی بیمارستان دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی در پایان سال ۹۹ عملیات اجرایی آن شروع شده و این پروژه در این مدت موانع و مشکلاتی داشت که نهایتاً متأسفانه منجر به خاتمه پروژه شده است.

حیدر دشتی پور افزود: مشکلاتی که در این پروژه وجود دارد، وجود تأسیسات زیربنایی در مسیر پروژه است که تلاش زیادی انجام شده که این موانع برطرف شود.

وی گفت: موانعی مثل تیربرق، فیبرنوری، لوله آب شرب دانشگاه ایلام و لوله خط انتقال آب پتروشیمی در این مسیر قرار گرفته بود که باعث شد وقفه‌ای در پروژه ایجاد کند.

وی بیان داشت: مهمترین مشکلی که برای پروژه ایجاد شد نبود اعتبار پایدار است و پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰ درصد است.

دشتی پور اضافه کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۷۰۰ متر با دو دستگاه پل در حال ساخت است، متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار پروژه متوقف است.

معاون فنی راهداری ایلام گفت: مطالبات پیمانکار به موقع پرداخت نشده و به دلیل نبود اعتبار لازم و بنا بر درخواست پیمانکار پروژه خاتمه پیدا کرد، ادامه اجرای پروژه منوط به تأمین اعتبار پایدار است.

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام قرار بود مشکل مردم را در بخش درمان حل کند، حالا خود نیاز به درمان دارد چرا حل مشکلات و زیرساخت‌های این پروژه بسیار کند است و بعید است به این زودی ها تکمیل شود.

کد خبر 5406568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha