۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱

امام جمعه بجنورد:

مدیران خراسان شمالی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نمی‌دانند

مدیران خراسان شمالی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نمی‌دانند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: بسیاری از مدیران مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در خصوص امر به معروف را اصلاً مطالعه نکرده‌اند لذا استاندار تکالیف ابلاغی به دستگاه‌ها را مطالبه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری صبح یک شنبه در شورای امر به معروف خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبق آیات قرآن انسان‌های عاقل مرتکب منکر نمی‌شوند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت ستادی دارند در حالی که انجام امر به معروف بر عهده تمامی دستگاه‌ها و مردم است.

وی افزود: اقدام اصلی امر به معروف، برعهده مجموعه‌ها است تا به کمک ستاد امر به معروف بیایند.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به ستاد امر به معروف کمک کنند، گفت: باید مواردی که هر دستگاه وظیفه دارد، احصا شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: شورای امر به معروف کمک حال مدیران خواهد بود تا بتوانند ضعف‌های خود را حل کنند؛ این مجموعه ناظر و مچ گیر نیست لذا باید خود مدیران به دنبال تقویت این شورا باشند.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ادارات در ارتباط هستند، افزود: بسیاری از مدیران مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در خصوص امر به معروف را اصلاً مطالعه نکرده‌اند لذا استاندار تکالیف ابلاغی به دستگاه‌ها را مطالبه کند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به سگ گردانی در سطح شهر، عنوان کرد: در این حوزه کار تبلیغی خاصی انجام نشده است.

امام جمعه بجنورد گفت: گروه‌های جهادی باید در مباحث فرهنگی فعال شوند زیرا در این فضا گرفتن یقه افراد جواب نمی‌دهد اما باید در فضای مجازی این منکرات را سنگین و پر هزینه کرد.

وی افزود: برخی پوشاک اسلامی در استان یافت نمی‌شود و بانوان مجبورند برای تهیه لباس مناسب به استان‌های اطراف سفر کنند.

حجت الاسلام نوری در پایان گفت: پارک آفرینش و پیست‌های دوچرخه سواری بانوان همانند قرص مسکن است زیرا زمانی بود که وضع پوشش عالی بود اما هیچ یک از این موارد را نداشتیم؛ لذا آموزش و پرورش می‌تواند فرهنگ سازی های لازم را انجام دهد.

کد خبر 5406727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha