۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان تکلیف قانونی است

تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان تکلیف قانونی است

بیرجند-رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: براساس قانون آیین‌دادرسی کیفری در رسیدگی به پرونده‌های متهمان دعاوی کیفری باید پرونده شخصیت برای متهم تشکیل شود که البته مستلزم هزینه های گزاف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح یکشنبه در شورای قضائی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: یکی از مشکلات در حوزه قضائی در خراسان جنوبی به تبع کشور در شرایط فعلی تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان است که در این زمینه تکلیف قانونی نیز داریم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان‌کرد: بر اساس قانون آیین‌دادرسی کیفری در رسیدگی به پرونده‌های متهمان دعاوی کیفری به ویژه در جرایم دارای مجازات سنگین باید پرونده شخصیت برای متهم تشکیل شود تا شرایط روحی و روانی متهم در هنگام وقوع جرم مورد رسیدگی قرار گیرد.

حمیدی با بیان اینکه تشکیل پرونده شخصیت نیاز به مراجعه به روانپزشک دارد که مستلزم هزینه‌های گزافی بوده که از عهده پزشکی قانونی و … نیز خارج است، ادامه‌داد: در این جلسه هماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد تا از ظرفیت‌های موجود در خراسان‌جنوبی برای این امر استفاده کنیم.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن گفت: در اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زنان وجود دارد و عملکرد و منش رسول الله (س) و احترامی که برای حضرت فاطمه (س) قائل بودند، دلیل صحت سخن ما است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: در ایران نیز زنان ما به تبعیت از فرهنگ دینی و اسلامی نقش انقلابی خود را به خوبی انجام می‌دهند و ما نیز در مجموعه دادگستری همواره قدردان زحمات بانوان فعال و توانمند در این مجموعه هستیم.

کد خبر 5406763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمدمحسن زاده AE ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      خدمات ارزنده ای کرده ای امیدوارم خداوندشماراموردلطف ورحمتش قراردهد