۴ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۰

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

افزایش ۱۲ درصدی میزان بارندگی در کردستان/مریوان رکورددار بارش

افزایش ۱۲ درصدی میزان بارندگی در کردستان/مریوان رکورددار بارش

سنندج- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان از افزایش ۱۲درصدی میانگین بارندگی استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

علی پناهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه تاکنون ۲۱۹ میلی متر بارندگی داشته‌ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه میانگین دوره بلند مدت ۳۰ ساله نیز در استان ۲۱۶ میلی متر است خوشبختانه امسال زمستان نرمالی را تاکنون داشته‌ایم.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد: در این مدت شهرستان مریوان با ۴۴۰ میلی متر بیشترین بارندگی و شهرستان قروه با ۱۰۵ میلی متر کمترین میزان بارندگی را در سال زراعی جاری داشته‌اند.

پناهی خاطرنشان کرد: از لحاظ میزان افزایش بارندگی نیز سروآباد با ۶۲ درصد بیشترین رشد را داشته است اما در این مدت شهرستان‌هایی همچون دهگلان ۲۳ درصد کاهش بارندگی را داشته‌اند.

وی افزود: طی یک هفته اخیر نیز مریوان با ۸۶ میلی متر رکورددار بارش‌ها در استان بود و شهرستان‌های سروآباد با ۶۴ میلی متر و بانه با ۵۹ میلی متر به ترتیب دومین و سومین شهرستان پربارش استان بودند.

پناهی اظهار کرد: در این مدت در سقز ۴۷ میلی متر، سنندج ۴۰، کامیاران ۳۵، دهگلان ۱۹، بیجار و زرینه ۱۷ و قروه ۱۰ میلی متر بارندگی داشتیم.

کد خبر 5407385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha