۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰

رئیس میراث فرهنگی لارستان خبر داد؛

خسارت ۳۰ میلیاردی بارش باران به آثار تاریخی لارستان

خسارت ۳۰ میلیاردی بارش باران به آثار تاریخی لارستان

لارستان - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان گفت:بارش‌های سیل آسای دی ماه امسال افزون بر ۳۰ میلیارد ریال به آثار تاریخی این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم کیان، گفت: بارش‌های سیل آسای دی ماه امسال افزون بر ۳۰ میلیارد ریال به آثار تاریخی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی افزود: بیشترین میزان خسارات به آثار تاریخی در شهرهای لار، بنارویه و بی رم این شهرستان بوده است.

وی تصریح کرد: بارش‌های سیل آسای دی ماه ۱۴۰۰ به بازار تاریخی قیصریه، باغ نشاط، دهن شیرقنبر بیگی و مسجد صاحب الزمان در شهر لار و همچنین قلعه شاه نشین بنارویه و اثر تاریخی گوه بی رم و چند پل تاریخی این شهرستان خسارت زده است.

کیان ادامه داد: بارش‌های اخیر بخشی از قلعه شاه نشین بنارویه را تخریب کرد و به تل تاریخی بی رم با قدمت بالای هفت هزار ساله هم خسارت وارد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان گفت: بارش‌های سنگین همچنین باعث ریزش بخشی از سقف مسجدصاحب الزمان لار و تخریب و ریزش بخش‌هایی ازبازار تاریخی قیصریه این شهر شده است. قلعه اژدها پیکر (دژ اشکانی- ساسانی)، مقبره مادر نادرشاه، بازار قیصریه، کاروان سراهای نو و گلشن و باغ نشاط نیز از جمله آثار تاریخی واقع در شهر قدیمی لار است که دست طبیعت و دخالت‌های انسانی و البته بی مهری و نبود اعتبار لازم، این بناهای تاریخی را در معرض خطر نابودی قرار داده است.

لارستان بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی دارد که تاکنون ۲۵۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 5407565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha