۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۹

مدیرکل امور زنان استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

مشارکت ۱۶درصدی بانوان خراسان جنوبی در فعالیت های اقتصادی

مشارکت ۱۶درصدی بانوان خراسان جنوبی در فعالیت های اقتصادی

بیرجند-مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نرخ بیکاری زنان استان را ۱۷.۷ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۶.۳ درصد زنان استان در فعالیت های اقتصادی مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، نفیسه نخعی صبح چهارشنبه در همایش زن، عزت نفس و کرامت انسانی اظهار کرد: در خراسان جنوبی بیش از ۳۷۸ هزار و ۹۸۲ نفر زن زندگی می‌کنند که نرخ مشارکت اقتصادی آنان ۱۶.۳ درصد است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۵ تعاونی زنان در استان فعال است، بیان کرد: با همین تعاونی‌ها توانستیم روستایی چون خراشاد را به ثبت جهانی برسانیم.

نخعی با اشاره به اینکه ۲۳۷ صندوق خرد زنان روستایی نیز در خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: این صندوق‌ها ۱۰ هزار نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در کشور رتبه دوم میزان ازدواج در بین سایر استان‌ها را دارا است، گفت: هزار و ۲۵۰ نفر زن سرپرست خانوار در خراسان جنوبی وجود دارد که عضو هیچ نهاد حمایتی نیستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه با اینکه پارک بانوان موجود در بیرجند بد مسیر است و از این جهت شهرداری ایجاد پارک بانوان دوم را در برنامه خود قرار دارد که اعتبارات خاصی می‌طلبد.

نخعی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در حوزه زنان بیان کرد: برخی از دستگاه‌های شناسایی و درمان بیماری‌های ویژه بانوان چون دستگاه ماموگرافی در استان باید افزایش یابد.

وی یادآور شد: یکی از درخواست‌های بانوان ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات مشاغل خانگی است.

کد خبر 5409167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha