۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸

رئیس سازمان امور عشایری:

۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور پرداخت می شود

۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور پرداخت می شود

ایلام-رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب دامدار کارت به عشایر کشور پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پاپی‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست شورای عشایر استان ایلام اظهار داشت: نقش هر فرد عشایر در تولید کشور بسیار بیشتر از سایر شهروندان است و در نتیجه باید خدمات بیشتری دریافت کنند اما چنین نیست.

وی بیان کرد: محرومیت مناطق عشایری ما بالاست و در ردیف‌های اعتباری بودجه کشور متاسفانه، در بخش عشایری کشور ردیف اعتباری برای راه عشایر تحت عنوان راه عشایری و یا ایل راه وجود ندارد.

وی یادآور شد: کسی که در شمال تهران زندگی می‌کند آب سالم و تصفیه شده را هر مترمکعب ۲ هزار تومان دریافت می‌کند اما آب عشایر با هر متر مکعب ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌شود و هزینه حمل و نقل هم دارد و هزینه آب برای عشایر از قیمت آب تجاری نیز بیشتر است.

رئیس سازمان امور عشایری کشور اضافه کرد: برای فرد ساکن در شهر آرد کیلویی ۹۰۰ تومان تامین می‌شود و نانوایی نان را پخت می‌کند و در اختیارش قرار می‌دهد اما آرد با قیمت بیشتری یعنی کیسه‌ای ۳۵ هزار تومان در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و خود خانوار عشایری هم باید هزینه حمل و نقل را پرداخت کند که این بی‌عدالتی است.

پاپی‌زاده تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان یارانه حمل و نقل آرد تامین شده و امیدواریم بتوانیم آرد را در محل زندگی عشایر به آنان تحویل دهیم.

وی از اختصاص تسهیلات ماده ۱۲ مدیریت بحران برای حل مشکلات عشایر خبر داد و تصریح کرد: در آینده یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر اختصاص می‌یابد که در قالب دامدار کارت پرداخت خواهد شد.

پاپی‌زاده با اشاره به مشکلات عشایر متقاضی تسهیلات برای تامین ضامن، تأکید کرد: برای این مهم نیز مکانیزم اعتباری در نظر گرفته شده که مشکل عشایر در این زمینه حل شود.

کد خبر 5409596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha