امروز در بیروت؛

قرارداد انتقال برق اردن به لبنان از طریق سوریه امضاء شد

قرارداد انتقال برق اردن به لبنان از طریق سوریه امضاء شد

قرارداد خرید و انتقال برق از اردن و سوریه برای لبنان با حضور وزرای انرژی ۳ کشور در بیروت امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزرای انرژی ۳ کشور لبنان، سوریه و اردن امروز چهارشنبه در بیروت ۲ قرارداد خرید و انتقال برق از اردن و سوریه برای لبنان را امضاء کردند.

پایگاه خبری النشره در این باره اعلام کرد که «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان پس از امضای ۲ قرارداد خرید و انتقال برق با حضور «غسان الزامل» و «صالح الخرابشه» همتایان سوری و اردنی خود گفت: ما با همکاری اردن و پشتیبانی برادران سوری، ۲۵۰ مگاوات برق را برای لبنان تأمین می‌کنیم. ما با تکیه و استناد به این اقدام عربی مشترک، به توسعه همکاری‌ها بین کشورهای عربی در آینده چشم دوخته‌ایم. آنچه که انتظار می‌رفت در ۶ ماه به سرانجام برسد، اکنون در ۲ ماه به نتیجه رسید. فقط حمایت مالی بانک جهانی از این قرارداد باقیمانده است که ما به سرعت برای کسب این حمایت وارد عمل می‌شویم تا قرارداد وارد فاز اجرا شود.

فیاض همچنین تصریح کرد: ما برای امضای قرارداد انتقال گاز از کشورهای عربی به رهبری مصر تلاش و از ایستادن اردن و سوریه در کنار خود در این دو قرارداد استقبال می‌کنیم.

وزیر انرژی اردن نیز پس از امضای قرارداد انتقال برق به لبنان گفت: در این لحظه تاریخی، قرارداد تبادل انرژی برق با لبنان از طریق سوریه را امضا می‌کنیم. اهمیت این قرارداد از اینجا ناشی می‌شود که ارتباط و همکاری بین کشورهای عربی و روابط تاریخی میان آنها را تقویت می‌کند و ما به همکاری‌های فیمابین برای تأمین منافع جمعی پایبند هستیم. همکاری بین کشورهای عربی به نفع همه طرف‌ها است و امیدواریم این قرارداد باعث بهبود وضع برق در لبنان شود. این قرار داد زمینه را برای همکاری در بخش‌های دیگر فراهم می‌کند و ما را به سوی جلو پیش می‌برد.

وزیر انرژی سوریه هم تأکید کرد: دولت سوریه بر موفقیت این قرارداد در سریع‌ترین زمان ممکن اصرار دارد و ما به همه وعده‌های خود در موعد مقرر عمل کردیم و این نقطه آغاز همکاری‌های عربی - عربی نه تنها در بخش انرژی بلکه در همه زمینه‌ها است.

کد خبر 5409750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha