۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی همدان خبر داد؛

پلمب ۵۵ مرکز عرضه قلیان در استان همدان

پلمب ۵۵ مرکز عرضه قلیان در استان همدان

همدان- کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:۹ ماهه امسال ۵۵ مرکز متخلف به خاطر عرضه قلیان در این استان پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی خدابخشی گفت: بازرسان بهداشت محیط از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ۶۸۰ بازدید و بازرسی از مراکز احتمالی عرضه قلیان، اماکن عمومی، سفره خانه و کافی شاپ ها داشتند که ماحصل این بازدیدها جمع آوری ۶۵۰ عدد قلیان و ادوات آن بوده است.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن در هفته ملی مبارزه با سرطان، مقابله با عرضه قلیان به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلاء به سرطان و بازرسی و برخورد با مراکز عرضه کننده آن تشدید شد.

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: به طور متوسط هفته‌ای ۲ تا سه نوبت تیم‌های بهداشت محیط از اماکن عمومی شامل رستوران‌ها، باغ تالارها و اماکن عمومی واقع در مسیر گردشگری، مجتمع‌های سیاحتی و بلوارها بازدید می‌کنند.

وی تاکید کرد: بیشتر مراکز عرضه قلیان به صورت زیرزمینی در ساعات پایانی شب و عصر هنگام فعالیت کرده و با توجه به داشتن دوربین، درب اماکن را تنها برای مشتریان و افرادی که می‌شناسند، باز می‌کنند.

خدابخشی گفت: اماکن عمومی نظیر سفره خانه‌های سنتی، چای خانه، قهوه خانه، باغ رستوران‌ها و کافی شاپ ها حق عرضه قلیان ندارند و در صورت مشاهده، قلیان آنها ضبط، محل فعالیت در کمتر از ۴۸ ساعت پلمب و متصدی واحد علاوه بر معرفی به مرجع قضائی جریمه می‌شود.

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی درباره آسیب‌های ناشی از مصرف مواد دخانی به ویژه قلیان علاوه بر آموزش و تبلیغات محیطی در قالب نصب بنر در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش مرکز بهداشت صورت گرفته است.

کد خبر 5413052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha