۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۶

در سی و هشتمین دوره مسابقات صورت گرفت؛

راهیابی قاری پاکستانی به مرحله نهایی مسابقات بین المللی قرآن

راهیابی قاری پاکستانی به مرحله نهایی مسابقات بین المللی قرآن

«محمد وجاهت رضا»، از قاریان برجسته پاکستانی با کسب رأی رتبه برتر در مرحله مقدماتی، به مرحله نهایی سی و هشتمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورمان راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، «وجاهت رضا» با معرفی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بعد از شرکت در مراحل مختلف مسابقات مقدماتی در رشته قرائت اوقاف و طی مراحل انتخاب شرکت کنندگان قرآنی، به مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران راه یافت.

«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد در این زمینه گفت: قرآن محور وحدت امت اسلامی است و همه مؤمنان و مسلمین را به وحدت و اتحاد دعوت می‌کند لذا باید برای فراگیری، آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

خزاعی افزود: رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد هر ساله در زمینه برگزاری مسابقات قرآن کریم با سازمان اوقاف همکاری می‌نماید و در مسابقات بین المللی قرآن کریم که در سال گذشته برگزار شد نیز با معرفی رایزنی فرهنگی، یکی دیگر از قاریان جوان پاکستانی به نام آقای «عبدالقدوس چترالی» موفق به اخذ رتبه سوم رشته قرائت در مرحله نهایی مسابقات شد.

وی راهیابی یکی از دیگر قاریان برجسته پاکستانی را در این مرحله از مسابقات را گامی در جهت توسعه دیپلماسی قرآنی قلمداد کرد.

گفتنی است از مجموع کل شرکت کنندگان از ۶۹ کشور که در رشته‌های مختلف قرآنی شرکت کردند، تعداد ۲۹ کشور از جمله پاکستان منتخب شده و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

قرار است با هماهنگی و برنامه ریزی سازمان اوقاف و اداره کل بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرحله نهایی این مسابقات به صورت مجازی و با مشارکت و نظارت رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد برای کشور پاکستان بر اساس شیوه نامه و دستورالعمل مربوطه انجام شود.

«محمد وجاهت رضا» یکی از قاریان برجسته قرآن کریم از کشور پاکستان است که در مسابقات سراسری قرآن کریم در پاکستان رتبه اول را کسب نموده است.

کد خبر 5413971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha