۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲

مدیر جهاد کشاورزی تایباد:

۲۶ پروژه کشاورزی در تایباد به بهره‌برداری می‌رسد

۲۶ پروژه کشاورزی در تایباد به بهره‌برداری می‌رسد

تایباد ـ مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۲۶ پروژه در بخش کشاورزی این شهرستان افتتاح خواهد شد.

جواد اعتضادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲۶ پروژه شامل طرح‌های انتقال آب و آبیاری تحت فشار، احیا و مرمت قنات، مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی، باغ‌های داربستی متراکم، توسعه مرغ‌داری، فاز اول شترمرغ پرواری ۶۰۰ قطعه‌ای، تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شرکت سهامی زراعی ایثارگران، کلینیک گیاه‌پزشکی و گلخانه‌های کوچک مقیاس است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۲۸۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال است افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی گفت: تعداد اشتغال مستقیم این طرح‌ها ۱۱۸ نفر و غیر مستقیم ۷۷۰ نفر است که بهره‌مندی ۲۵۰۶ خانوار را در بر دارد و امید می‌رود سبب رونق و شکوفایی تولید در بخش کشاورزی این شهرستان شود.

اعتضادی با تأکید بر اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی، ادامه داد: به دلیل کم‌آبی شدید و خشکسالی‌های مداوم سعی بر این است که محصولاتی مقاوم با شرایط خشکسالی و سازگار را در برنامه جایگزینی کشت محصولات قرار دهیم و اقدامات متناسبی جهت کاهش اثرات خشکسالی تدوین و به مرحله اجرا گذاشت.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد خاطرنشان کرد: از جمله این برنامه‌ها، جایگزینی ارقام گندم و جو گواهی شده، اصلاح الگوی کشت، تغییر تاریخ کاشت استفاده از کشت‌های نشایی توسعه کشت گلخانه‌ای توسعه کشت گیاهان دارویی و اجرای روش‌های نوین آبیاری است که در این ایام مبارک تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 5414129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha