۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹

حجت الاسلام میر تاج الدینی:

هسته‌های مقاومت در منطقه برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی است

هسته‌های مقاومت در منطقه برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی است

ری- نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: هسته‌های مقاومت در منطقه برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا میر تاج الدینی ظهر سه شنبه در مراسم گلباران محل جلوس امام خمینی (ره) در بهشت زهرا (س) گفت: انقلاب اسلامی مانند شجره طیبه ای است، که اصل آن ثابت و فرع آن در آسمان است، اولین ثمره شجره طیبه انقلاب نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بررسی انقلاب‌هایی که در سال‌های گذشته در منطقه و جهان انجام شده است، گفت: در این انقلاب‌ها نظام‌های موجود در جهان تغییر پیدا می‌کرد، اما امام (ره) یک نظام سیاسی جدید مبتنی بر ولایت فقیه پایه گذاری کرد، ۱۰۰ سال قبل در ایران نظام مشروطه برپا شد، مجلس مشروطه راه اندازی شد، اما در همان سال اول استبداد بازگشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اسلام نظام سیاسی و حکومتی دارد و این نظام حکومتی همان نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه است، که دو رکن اسلامی و مردمی دارد و بر همین اساس شاهد برپایی نظام مردم سالاری دینی هستیم، امام به پشتوانه و اعتماد مردم دولت تشکیل داد، تمام اقدامات به پشتوانه مردم انجام شد.

وی افزود: اگر مردم نبودند، این حکومت به پیروزی نمی‌رسید، امام این حرکت را نهادینه و تثبیت کرد، ۵۰ سال مبارزات امام همراه با جهاد تبیین و تربیت نیروهای علمی و دانشمند همراه بود.

میرتاج الدینی به شکل گیری مقاومت اسلامی با الهام گیری از انقلاب اسلامی در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، یمن و… اشاره کرد و گفت: هسته‌های مقاومت در منطقه برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران به خوبی از ثمره انقلاب حفاظت می‌کنند عنوان داشت: اما با هدایت‌های جهانی رهبر و امام (ره) حتی اگر ما هم این راه را ادامه ندهیم ملت‌های مسلمان در جهان این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی افزود: امسال با آغاز دهه فجر برنامه‌های تبیین آرمان‌های انقلاب به صورت گسترده ادامه خواهد یافت و ما یک سند عالی بر اساس آن چه که باید در ۴۰ ساله دوم انقلاب داشته باشیم در گام دوم انقلاب نقشه راه مردم و مجلس و مسُولین می‌شود و باید بدانیم که در همه موارد منشور گام دوم انقلاب کاربرد خواهد داشت و در اقتصاد و عدالت نیز طبق فرمایش رهبر باید بیش از پیش تلاش شود.

کد خبر 5414175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha