۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۳

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اوربان»:

پوتین: نگرانی‌های روسیه نادیده گرفته شده است/ غرب ما را فریب داد

پوتین: نگرانی‌های روسیه نادیده گرفته شده است/ غرب ما را فریب داد

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک امروز با نخست وزیر مجارستان در مسکو اعلام کرد: نگرانی‌های روسیه (از سوی غرب) نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد: به همکاری با مجارستان در حوزه گاز و انرژی هسته ای ادامه می دهیم.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: درباه موضوعات بشردوستانه، مبارزه با کرونا، موضوع حمل و نقل، پیشنهاد امنیتی مسکو به آمریکا در خصوص تضمین های امنیتی لازم از سوی ناتو و مسائل فرهنگی در این دیدار رایزنی کردیم.

پوتین ادامه داد: نگرانی های روسیه به ویژه پیرامون انتقال تسلیحات به مرزهای مسکو و گسترش این سازمان (به شرق) نادیده کرفته شده است. نمی توان امنیت یک کشور را به قیمت مخاطره امنیت کشور دیگری تأمین کرد. در واکنش غرب به پیشنهادات امنیتی روسیه شاهد توجه کافی به سه درخواست اصلی از جمله عدم گسترش ناتو نبوده ایم.

وی در این خصوص اضافه کرد: روسیه در حال بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا و ناتو در خصوص تضمین های امنیتی است. می بینیم که (کشورهای عضو ناتو) موشک هایشان را در رومانی و لهستان مستقر کرده اند؛ آن ها به ما قول داده بودند که ناتو حتی یک اینچ هم به سمت شرق پیشروی نکند، اما آنها ما را فریب دادند.

«ولادیمیر پوتین» تأکید کرد: آن ها کاری را می کنند که با گفته ها و وعده هایشان تفاوت دارد. در تلاش هستیم آن ها را منقاعد کنیم که از این اقدامات خودداری کنند. آن ها می خواهند خاک ما را با تسلیحاتشان تحت پوشش قرار دهند؛ آیا این تهدید مسکو نیست؟ آن ها می خواهند مانع توسعه روسیه شوند. اوکراین برای ایالات متحده تنها ابزاری برای بازدارندگی روسیه و تلاش برای کشاندن مسکو به یک درگیری مسلحانه است.

رئیس جمهور روسیه در پایان گفت که امیدوار است در نهایت راه حلی برای مساله تضمین های امنیتی پیدا شود، اما هنوز گفتن آن که دقیقا چه خواهد بود، دشوار است.

کد خبر 5414653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha