۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰

دوره ttc و هرآنچه باید در مورد آن بدانید!

دوره ttc و هرآنچه باید در مورد آن بدانید!

در ادامه با ما همراه باشید تا با دوره ttc آشنا شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که دوره TTC چیست و مدرک TTC چه کاربردی دارد؟ در ابتدا، کلمه TTC را برای شما شرح می‌دهیم و بعد به توضیح دوره و مدرک TTC می‌پردازیم.

کلمه TTC مخفف Teacher Training Course است که اگر بخواهیم این واژه را به‌صورت فارسی بیان کنیم به معنی دوره تربیت معلم یا مدرس می‌شود.

دوره TTC برای آن دسته از افراد مناسب است که در زبان انگلیسی ایراد کمی دارند، و می‌توانند به زبان انگلیسی به‌راحتی ارتباط برقرار کنند. این دسته از افراد می‌توانند با توجه به سطح بالای زبان انگلیسی‌شان، در دوره TTC شرکت نموده و به‌صورت حرفه‌ای به یک مدرس زبان تبدیل شوند.

در واقع TTC شروع مسیر تبدیل شدن به یک مدرس زبان انگلیسی برای شما است؛ نه همه راه!

متقاضیانی که می‌خواهند یک مدرس زبان بسیار کارکشته و حرفه‌ای باشند؛ باید دوره‌هایDELTA, CELTA, TTC و… را پشت سر بگذارند.

دوره های تربیت مدرس زبان انگلیسی از جمله، دوره TTC با رعایت برترین استانداردهای آموزشی جهان به‌صورت آنلاین نیز برگزار می‌شوند. علاقه‌مندان با شرکت در جلسات زنده، مشارکت در تالارهای گفتمان و انجام و ارائه تکالیف واگذار شده می‌توانند به بهترین نحو ممکن از مفاد آموزشی این دوره بهره‌مند شوند. در عین حال، استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مناسب نظیر پادکست‌ها و ویدیوهای به‌اشتراک‌گذاری شده هم از بهترین راه‌کارهایی است که آموزش آفلاین و انتقال مفاهیم این دوره را امکان‌پذیر خواهد کرد. به این ترتیب، به لطف پیشرفت فناوری، همه افراد در هر کجا که باشند به‌راحتی می‌توانند از مفاد آموزشی این دوره‌ها بهره‌مند شده و برای فعالیت در معتبرترین آموزشگاه‌ها آمادگی یابند.

در این دوره چه می گذرد و چرا باید آن را بگذرانیم؟

در ابتدا متقاضیان باید برای شرکت در دوره ثبت‌نام کنند و در آزمون‌های ورودی نمره قبولی را کسب کنند؛ پس از قبولی در آزمون‌های شفاهی و کتبی دوره تربیت مدرس شش هفته‌ای آن‌ها آغاز خواهد شد.

در این دوره مباحثی که به افراد تدریس می‌شود، مباحثی هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و پایه‌های شرکت‌کنندگان را برای تدریس زبان محکم می‌کنند.

پس از چند جلسه شرکت‌کننده باید یک ارائه در کلاس انجام دهد که این دموها در مباحثی مانند تدریس واژگان، گرامر، مطالعه متن و … خواهد بود.

در این دوره به‌عنوان مثال (Language System) و (Language Skills) به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود؛ تا پایه‌های مدرس قوی شود و البته مهارت‌هایی مانند تکنیک‌های ارزیابی، مدیریت کلاس، تهیه درسنامه و… آموزش داده می‌شود.

این دوره در سفیر گفتمان با استفاده از اساتید مجرب در مقطع دکتری مطابق با جدیدترین متدهای آموزشی در اصول و فنون تدریس برگزار می‌شود.

چه کتاب‌هایی در این دوره تدریس می‌شود؟

منابع مختلفی برای آموزش این دوره در نظر گرفته می‌شود اما مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید که معمولا چه کتاب‌هایی در دوره TTC تدریس می‌شود.

کتاب Teacher knowledge

کتاب TKT

کتاب CELTA

کتاب How to Teach Grammar

کتاب How to Teach Reading

کتاب Techniques and Principles in Language Teaching

مدرک TTC

گواهی‌نامه‌های TTC برای متقاضیانی صادر می‌شود که دوره‌های تربیت معلم زبان انگلیسی را با موفقیت گذرانده‌اند. شرکت‌کنندگان پس از گذراندن ۱۵ ماژول دوره TTC نیاز به ارائه دمو دارند. پس از ارائه موفق، به شرکت‌کنندگان مدرک TTC با سطوح Pass A، Pass B یا Pass C اعطا خواهد شد.

مدرک ttc

مزایای شرکت در دوره های تربیت مدرس زبان

از اصلی‌ترین مزایای شرکت در دوره های تربیت مدرس زبان می‌توان موارد زیر را برشمرد؛

آشنایی با موثرترین و جدیدترین روش‌های بین‌المللی آموزش زبان انگلیسی

توانایی به‌کارگیری بهترین تکنیک‌ها برای ارتقا دانش زبان‌آموزان

آشنایی با کاربردی‌ترین روش‌های مدیریت کلاس به‌صورت عملی

آشنایی با موثرترین روش‌ها برای مدیریت اعتماد به‌نفس و کاهش اضطراب مدرسان در هنگام برگزاری کلاس

آشنایی با تازه‌ترین و موثرترین استراتژی‌ها برای انتقال مفاهیم مورد نیاز در دوره‌های آیلتس

آشنایی با بهترین روش‌های برقراری ارتباط با زبان‌آموزان در گروه‌های سنی مختلف

آشنایی با روش‌های اولویت‌بندی مطالب و ارائه آن‌ها

آشنایی با بهترین روش‌های برخورد با پرسش‌های غیر درسی در طول تدریس و نحوه پاسخ‌گویی به آن‌ها

آشنایی با روش‌های زمان‌بندی براساس سیلابس‌ها و مفاد آموزشی

دستیابی به معتبرترین مدارک بین‌المللی

امکان تدریس در کلیه نقاط جهان

پیش‌نیازهای شرکت در دوره های تربیت مدرس زبان

پیش‌نیازهای شرکت در دوره های تربیت مدرس زبان عبارتند از:

آشنایی با زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته

تکمیل فرم درخواست برای شرکت در دوره‌های تربیت مدرس زبان انگلیسی و دوره TTC سفیر گفتمان

شرکت در آزمون شفاهی و کتبی

کسب نمره قبولی در آزمون‌های یاد شده

دوره ttc کودکان

مدرس زبان خوب کیست؟

مدرس زبان خوب کسی است که بتواند یک سری مهارت‌های آموزشی را در کنار هم گردآوری کرده و به بهترین شکل به دانش‌آموزان ارائه دهد. کسی به‌عنوان یک مدرس خوب و مجرب شناخته می‌شود، که بتواند جدیدترین شیوه‌های آموزشی دانش‌آموزان را به مطالعه و یادگیری زبان علاقه‌مند کند.

نقش مدرس زبان انگلیسی در علاقه‌مند شدن و یا منزجر شدن دانش‌آموزان بسیار بسیار حائز اهمیت است؛ و بسیاری از افراد بودند که به‌دلیل نداشتن مدرس خوب از یاد گرفتن زبان دل‌سرد شده‌اند. حالا ممکن است این سوال به وجود بیاید که چگونه می‌توان دانش‌آموزان را یادگیری زبان علاقه‌مند کرد؟

پاسخ این سوال در دست ماست! موسسه سفیر گفتمان مفتخر است که با پرورش مدرسان زبان بسیار مجرب سابقه درخشانی از خود به‌جای گذاشته است.

در واقع موسسه ما با آموزش قدم‌به‌قدم در دوره‌های TTCدر بخش‌های مختلف زبان؛ و همین طور آموزش چگونگی ایجاد انگیزه در کودکان، علاقه‌مند کردن آن‌ها به زبان انگلیسی با استفاده از قالب‌های سرگرم کننده و بازی، چگونگی ارتباط‌سازی بین زبان و زبان‌آموزان در سنین مختلف یا به‌عبارت دیگر، توانایی علاقه‌مند سازی سنین مختلف به یادگیری زبان، آموزش طرز صحیح برخورد با زبان‌آموزی که خطا و یا غلط‌های گفتاری یا نگارشی دارد، ایجاد طرح‌های جذاب برای زبان‌آموزان که باعث حضور بیشتر و موثرتر آن‌ها در کلاس شود و در عین حال که فضای صمیمی و خوب در کلاس ایجاد می‌شود نظم و انضباط نیز در کلاس حاکم باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5414967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha