۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳

در پاسخ به خبرنگار مهر؛

آب شرب تهران قبل از مصرف آزمایش می شود

آب شرب تهران قبل از مصرف آزمایش می شود

تهران- استاندار تهران در خصوص وضعیت آب شرب تهران گفت: آب شرب تهران قبل از مصرف پشت سد و در تصفیه خانه ها از نظر زیست محیطی و بهداشتی آزمایش می شود.

محسن منصوری در حاشیه نشست خبری دهه فجر که در استانداری تهران برگزار شد پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص فاضلابی که از سد ماملو وارد جاجرود می‌شود اظهار داشت: در این زمینه مسئله این گونه است که ذخایر آب شرب استان تهران مجموعاً ۳۰ درصد از منابع آب زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع سطحی می‌باشد.

منصوری با اشاره به اینکه آب سطحی از ۵ سد استان تهران که تأمین کنند آب شرب تهران هستند تأمین می‌شوند گفت: اگر اضافه بر آب شرب چیزی بماند برای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه آب برای شرب در نظر گرفته شود آزمایشات کامل زیست محیطی هم از طریق بهداشت و هم توسط محیط زیست صورت می‌گیرد افزود: ممکن است که در رودخانه‌ای در بالادست آلودگی وارد آب شود اما این مورد در سطح وسیع و گسترده آلودگی ایجاد نمی‌کند و بر این موضوع هم محیط زیست و هم وزارت بهداشت نظارت جدی دارند.

استاندار تهران عنوان داشت: اخیراً خبری منتشر شد که پساب فاضلاب مسکن مهر وارد مسیری می‌شود، طبق بررسی‌ها مشخص شد بخشی از این پساب فاضلاب وارد مسیر آب می شده اما فاصله زیادی بین آن محل تا سد وجود داشته و تصفیه انجام می شده، اما با همه تفاسیر آن محل بسته شد و بهداشت به این موضوع ورود کرد منتها به خاطر فاصله چندین کیلومتری و تدبیر زیست محیطی مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

منصوری اظهار داشت: یک کار اساسی که انجام شده تأسیس و احداث تصفیه خانه است که در شهرستان‌های پردیس و دماوند و فیروزکوه انجام شده و یک تأخیری در حوزه شرق استان تهران داریم که از طریق آب و فاضلاب در حال پیگیری است و مجدداً تاکید می‌کنم قبل از اینکه آب شرب به مصرف برسد هم در پشت سد و هم در تصفیه خانه‌های بعدی کاملاً از نظر زیست محیطی و بهداشتی آزمایش می‌شوند و مشکلی در این راستا نداریم.

کد خبر 5415167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha